Processpecialist Kundreskontra

PBK Outsourcing AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PBK Outsourcing AB i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

PBK Outsourcing ingår i Accountor Group genom ägaren Pretax OY. Accountor Group är en av de största leverantörerna
i Norden inom ekonomi- och löneadministration. I koncernen är vi ca 1 500 medarbetare och har drygt 15 000 kunder.
Vi hanterar både små och stora företag från många olika branscher. Accountor Group har mer än 60 års branscherfarenhet
och verksamhet i hela Norden, Baltikum, Ryssland och Holland.

Publiceringsdatum
2010-02-10

Arbetsuppgifter
Teamet består idag av 9 personer och ingår i affärsområdet Outbound Invoices. Teamet ansvarar för all projektledning, process- och systemutveckling, kravställning gentemot leverantörer för Kundreskontra- och Inkassotjänsten. I din tjänst som processpecialist kommer du att arbeta löpande med systemutveckling, processutveckling, projektledning för Kundreskontratjänsten.
KOMPETENSKRAV
• Goda kunskaper inom kundreskontrahantering är meriterande
• God systemförståelse
• Tekniska baskunskaper såsom uppbyggnad av datafiler är meriterande
• Kunskap att skriva och utvärdera funktionskrav
• Erfarenhet av att planera och leda projekt
• Grundläggande bokföringskunskaper
• Grundläggande kunskaper i Officepaketet
• Svenska är ett krav liksom god engelska i tal och skrift
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som person är du motiverad, engagerad och stresstålig. Du har ett genuint intresse för teknik och systemutveckling. Du har god känsla för organisation och som kommunikatör är du tydlig och lätt att förstå, du ger ett trovärdigt intryck gentemot såväl kollegor som samarbetspartners och kunder. Vidare arbetar du fokuserat och kan driva projekt. Din målsättning är att genomföra varje projekt på ett korrekt, smart och leveranssäkert sätt där kunden placeras i främsta rummet. Det finns en vilja hos dig att utvecklas och löpande lära dig nya saker samt strävar efter ett lyckat resultat.
ARBETSTID/ VARAKTIGHET
Heltid, 1 års vikariat med goda möjligheter till förlängning. Tillträde omgående.
Arbetstid 08.00 till 17.00 med flextid 07.00 - 09.00 samt 16.00 - 18.00.
ÖVRIGTDu ges möjlighet att växa i en utvecklingsstark organisation som idag är internationell med engelska som koncernspråk. Du kommer att arbeta i fräscha lokaler på Dalagatan vid Norrtull och ha nära till det mesta. Vi har nära ut till E4:an samt goda förbindelser med buss.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sam Eid, Chef Cash Management, 08-506 116 87

Företag
PBK Outsourcing AB

Adress
PBK Outsourcing AB
Box 1126
11181 Stockholm

Jobbnummer
584453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PBK Outsourcing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PBK Outsourcing AB: