Processledare för innovation och verksamhetsutveckling

Hörby kommun / Organisationsutvecklarjobb / Hörby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Hörby, Höör, Eslöv, Sjöbo, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hörby kommun i Hörby

Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet.
Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta.

Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten.

Sektor Omtanke ansvarar för Socialtjänst, Vård och omsorg, Hälso- och sjukvård och Funktionsstöd såväl myndighet som verkställighet. Det arbetar ca 600 medarbetar med olika yrkestitlar och sektorn är organiserad i tre olika verksamhetsområden.

Vi genomgår en utvecklingsresa med fokus på medborgarnytta, utveckling och effektivisering samt goda resultat. Då vår nuvarande kollega kommer att testa nytt uppdrag söker vi dig som vill vara med och bidra till vår utveckling framåt.
Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter.

Med medborgaren i fokus leder, motiverar och utvecklar vi medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Hörbyborna. Som medarbetare i Hörby kommun erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling, nära ledarstöd och trevliga och stödjande kollegor.

Är du en person som ser helheten och tycker om att driva utvecklingsfrågor för att ständigt förbättra stöd och omsorg till invånarna?
Välkommen att söka jobbet!

Publiceringsdatum
2023-02-10

Arbetsuppgifter
Som processledare med fokus på innovation och verksamhetsutveckling inom Sektor Omtanke arbetar du sektorsövergripande med processledning, planering, kartläggning, samordning, implementering, uppföljning och analys av såväl utvecklingsprocesser som digitaliseringsprocesser. Du är ett stöd i sektorns och nämndens övergripande arbete för att nå målen kopplade till verksamhetsutveckling inklusive användning och implementering av välfärdsteknik och digitalisering. Du bidrar till vidareutveckling av processer och implementering av nya.

I ditt arbete identifierar du tillsammans med chefer behov av utveckling inom och initierar arbetet för att möta dessa behov utifrån långsiktig planering. Du är sakkunnig gentemot sektorsledningen och verksamheterna. Du förväntas även driva övergripande projekt framåt inom införande och utveckling av olika processer och verktyg. Vidare bevakar du det som händer i omvärlden och du bidrar även till att vi kan testa olika lösningar och förverkliga idéer.

Du bidrar till vidareutveckling av pågående processer och arbetar med att ge sektorledning, chefer samt andra nyckelpersoner professionellt stöd inom områden som rör verksamhetsutveckling. Uppdraget är både strategiskt och operativt och utgår från verksamheternas och ledningens behov. Inom uppdraget ingår att samordna helheten inom sektor Omtanke med fokus på innovation och verksamhetsutveckling. I uppdraget ingår ett visst ansvar för systemförvaltning, samordning av sektorns IT-frågor och samverkan med kommunensövergripande IT-strateg.
Du är en del av staben för sektor Omtanke och är ett stöd i arbetet med att ta fram underlag som ligger till grund för sektorchefens verksamhetsplanering.

Uppdraget är brett och det ska finnas en kontinuerlig dialog med närmaste chef för att utveckla tjänsten utifrån aktuella behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vårt arbete inom sektor Omtanke!
För arbetet som processledare för innovation och verksamhetsutveckling krävs det att du har kandidatexamen om minst 180hp/120p från universitet eller högskola. Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med processledning, driva verksamhetsutveckling inklusive digitalisering samt leda implementering av nya arbetssätt/verktyg.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att driva utvecklingsprocesser, vara nyfiken och engagera andra. Som processledare behöver du ha förmåga att skapa goda relationer och ha förståelse för verksamheternas utmaningar. Du behöver vara målinriktad och vara god kommunikatör men även ha analytisk förmåga med långsiktigt- och helhetsperspektiv.

Du ska även ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Uppdraget kräver att du är noggrann och att du har förmåga att samarbeta likaväl som att självständigt planera och organisera ditt arbete.

När sökande erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tack på förhand!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "19/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hörby kommun (org.nr 212000-1108)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Hörby kommun

Kontakt
Socialchef
Maida Engqvist
maida.engqvist@horby.se
0415-378524

Jobbnummer
7433451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hörby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hörby kommun: