Processinriktad ekonomiassistent till Financial Shared Services

Söderberg & Partners / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderberg & Partners i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Söderberg & Partners är Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av
försäkringar och finansiella produkter. Vi har tillgång till Nordens största fristående
analysavdelning, vilken dagligen följer försäkringsbolagen, bankerna, fondbolagen
och investmentbankerna ur ett produktperspektiv. Söderberg & Partners-koncernen har ca 1000 medarbetare.

Söderberg & Partners har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang och intresse för sina respektive arbetsområden. Detta skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer. Vi söker, och premierar, medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.



Vill du arbeta med kund- & leverantörsreskontra i ett ledande företag? Utmanas du av stort eget ansvar och vill utvecklas inom redovisning?

Söderberg & Partners söker en noggrann och kunnig ekonomiassistent till stabsfunktionen Finance. Finance ansvarar för koncernens ekonomihantering. Tjänsten är en heltidsanställning med start omgående.

Söderberg & Partners expanderar snabbt och verkar inom en komplex bransch, vilket innebär att arbetet kommer att vara omväxlande och ge bra utvecklingsmöjligheter. Du kommer att ingå i ett team på fem personer. Finance är en grupp på cirka 30 personer som alla bidrar till vårt positiva och öppna arbetsklimat på Söderberg & Partners. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifter
I rollen hos Shared Services kommer du initialt att arbeta med kund- & leverantörsreskontra. Det kommer att finnas bra möjligheter att i framtiden ta ansvar för fler uppgifter relaterat till koncernens löpande bokföring.

Dina arbetsuppgifter omfattar:

• Fakturering och påminnelsehantering
• Bokföring av in- & utbetalningar
• Kontering av leverantörsfakturor
• Hantering av anläggningstillgångar och avskrivningar
• Avstämning av reskontror
• Administrering av kunder och leverantöre

Rollen innebär också att löpande arbeta med att utveckla våra processer inom dessa områden. Tillsammans med vårt processteam analyserar, utvecklar och implementerar du nya lösningar och förbättringar baserat på dina egna initiativ och input från den övriga verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är gymnasieekonom, eller motsvarande, med grundläggande kunskaper inom bokföring och god förståelse av hela flödet inom kund- & leverantörsreskontra. Det är viktigt att du är flexibel och prestigelös samt trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Eftersom tjänsten innebär kontakter med såväl operativt ansvariga som övriga medarbetare är det viktigt att du är serviceinriktad och har lätt att kommunicera. Du trivs med att jobba i ett högt tempo och ser det som positivt att sträva mot tydliga förbättringsmål. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Excel eller erfarenhet av affärssystemen Jeeves eller Ascendo. Erfarenhet av VBA och SQL är på inget sätt ett krav men ses som extra meriterande.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Placering: Regeringsgatan 45, Stockholm
Anställningsstart: Snarast eller efter överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Kontaktperson: Marina Nygren, HR, 08-451 50 54

Vi har redan tagit beslut om annonsering samt rekryteringsprocess för denna tjänst och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med försäljare av annonsplatser och rekryteringsfirmor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2017-01-24

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderberg & Partners

Adress
Söderberg & Partners
Box 7785
10396 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 7785 10396 STOCKHOLM

Jobbnummer
3279509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderberg & Partners

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderberg & Partners: