Problemlösande administratör till stor myndighet

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker en administratör till vår kund, en stor och betydande myndighet med verksamhet över hela landet. Denna tjänst är placerad på myndighetens kontor i Solna.

I rollen som administratör kommer du att få användning för ditt serviceinriktade arbetssätt när du via telefon och e-post svarar på frågor från övriga anställda inom myndigheten. Frågorna kan exempelvis röra tidsrapportering, följesedlar vid resor och informationssökning på intranätet. Du stöttar användarna och vägleder genom att dela skärm m.m. De olika ärendena registrerar du i ett ärendehanteringssystem. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är att göra beställningar i e-handelsapplikationen Agresso, dirigera ärenden till rätt utförargrupp och göra kontroller mot persondatabasen. Vidare avlastar du chefer och har en koordinerande funktion vid nyanställningar och flytt av medarbetare inom organisationen.

Vi tror att du som söker är serviceinriktad och har kunden i fokus. I denna roll får du utlopp för ditt ordningssinne och din förmåga att prioritera och ta självständiga beslut. För att trivas i rollen är du flexibel och uppskattar varierade arbetsuppgifter.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-10-16

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Ett (1) års erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av e-handelsapplikationen Agresso eller likvärdigt
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Service Now, Service manager eller likvärdigt

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2018-06-30. Tillträde 2017-11-01.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en serviceinriktad administratör som trivs med många kontaktytor? Är du flexibel och duktig på att samarbeta? Lockas du av en varierad tjänst med flera olika arbetsuppgifter? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15962SP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-15
Ange följande referens när du ansöker: 15962SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3752470

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: