Proaktiv kundserviceassistent

Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr) / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr) i Helsingborg

Vad kan vi erbjuda dig?

Vill
du vara del i att lösa samhällets utmaningar och tror att avfallsbranschen är
avgörande för att planetens resurser ska räcka till? Att arbeta för en hållbar
framtid och att fortsätta tillföra en positiv inverkan på miljön är en
självklarhet för oss.

Som kundserviceassistent jobbar du i en grupp där allas prestationer är viktiga för att vi ska nå målen. Uppdraget är att ge förstklassig service och aktiva råd till alla som kontaktar oss med frågor, synpunkter, beställningar och önskemål. Inom teamet skapar vi arbetsglädje med hjälpsamhet, omtanke och ett glatt humör.

När bolaget deltar i event såsom stadsfester, områdesdagar och mässor kan du få i uppdrag att representera kundservicefunktionen och NSR som arbetsgivare.

Tjänsten ingår i enheten för kundservice som nyligen omorganiserats och ny chef tillträtt. Här finns både kollegor som arbetat många år inom uppdraget och nyare kollegor. Målet är att kundserviceteamet ska bestå av omkring 10 medarbetare i början av nästa år. Till enheten hör även servicefunktionerna reception och personalmatsal.

Vilka utmaningar möter du hos oss?

Livet i kundservice består av en ström av olika slags ärenden att hantera. Arbetsbelastningen och tempot varierar med högst tryck under mars-oktober. Du behöver kunna prestera och driva dig själv, din utveckling och leverans under både lugna och hektiska perioder.

Vi hanterar drygt 120.000 inkommande kontakter via telefon och mejl under ett år och täcker sex kommuner med liknande men inte identiska taxor och regler. Därför behöver du klara att hantera olika uppgifter under press utan att det går ut över ditt bemötande eller kvaliteten på ditt arbete.

Förekommande arbetsuppgifter:

• Reaktiv support genom att ta emot och hantera ärenden vilket innefattar information och rådgivning via telefon och mail.

• Proaktiv support genom att förutse kundens behov och arbeta aktivt, till exempel genom att kontakta kunder för att hitta bättre lösningar för deras avfallshantering.

• Administration såsom beställningar, ändringar och registervård i affärssystemet.

• Bidra till det gemensamma arbetet för att effektivisera våra arbetssätt och verktyg.

• Representera enheten på kundevent när sådana förekommer. Dessa kan infalla på helger eller kvällar.

Vem är du?

För att lyckas i rollen måste du ha god datorvana, hög social förmåga och känsla för god service. Vi tror också att du är genuint intresserad av att hitta bra lösningar för kund genom proaktiv kontakt och rådgivning.

Eftersom rollen ingår i ett team som är beroende av varandra behöver du vara flexibel, gilla samarbete, kunna driva och förbättra dina egna insatser samt ha ett bra sinne för ordning. Du är van vid, och drivs av att mätas på produktivitet och kvalitet både individuellt och på gruppnivå.

För att trivas på event tror vi att du är utåtriktad, gillar att stå i centrum och aktivt ta kontakt med människor. Vi förutsätter också att du har ett genuint intresse för miljöfrågor.

Vi vill att du har

• Erfarenhet av kvalificerat kundservicearbete

• Mycket god datorvana

• Goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift

• B-körkort

Meriterande

• Erfarenhet av försäljning, coachning eller liknande

• Kompetens inom systemutveckling

• Ytterligare språkkunskaper

Anställning
• Anställningsform: Tillsvidare (med 6 månaders provanställning)
• Tjänstgöringsgrad: 100 %
• Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
• Placering: Helsingborg

• Arbetstid: Vardagar 8-16.30, vid tjänstgöring på event kan arbetstiden infalla annan tid.

Publiceringsdatum
2023-10-12

Så ansöker du
Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 23-11-12.

Du söker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Ivan Markovic på 042-4001334.

Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl lennart.jensen@nsr.se

Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl lotta.lewis-jonsson@nsr.se

Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr) (org.nr 556217-4580), http://www.nsr.se

Arbetsplats
NSR AB

Kontakt
Ivan Markovic
ivan.markovic@nsr.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr)
Senaste upphandlingen: Avfallshämtning i Båstads och Ängelholms kommuner

Jobbnummer
8184673

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordvästra Skånes Renhållnings AB (Nsr):