Prestigelös ekonomiassistent till internationellt mediebolag

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba som ekonomiassistent på ett internationellt mediebolag där du får en varierande roll inom ekonomin men där du även har visst kontorsansvar? Gillar du högt tempo och kan starta i slutet av augusti? Skicka in din ansökan redan idag!

Nu letar vi på SW efter en ekonomiassistent till vår kund som är ett internationellt mediebolag med sporträttigheter. Kunden sitter i färscha lokaler på Östermalm och du kommer arbeta som ekonomiassistent under ca 1 års tid. Under tiden, som är ett föräldravikariat, kommer du att vara anställd hos kunden. Önskat startdatum för tjänsten är i slutet av augusti.

Publiceringsdatum
2017-07-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta framförallt med leverantörsreskontra men visst arbete inom kundreskontra kommer förekomma. På kontoret arbetar 13 andra personer, varav 3 i ekonomigruppen, och därför kommer det även vara ditt ansvar att ansvara för kontoret. Det innebär beställning av kontorsmaterial, ha ansvar över posten, välkomna gäster samt ansvara för kaffemaskinen. Tonvikten kommer ligga på ekonomiuppgifter och då kommer du bland annat att:

• scanna attesterade fakturor samt kontera dem
• bokföra inbetalningar och manuella utbetalningar
• bankavstämningar
• stämma av balanskonton
• svara på frågor via mail angående fakturafrågor och obetalda fakturor
• kontera och attestera reseräkningar i Excel
• kundfakturering

Arbetet utförs i SAP, Sales on Line och Blackline. Har du erfarenhet från systemen är det meriterande men inget krav.

Bakgrund
Vi letar efter dig som arbetat som ekonomiassistent och är van att arbeta med kontering och leverantörsreskontra. Arbetstempot är högt och därför är det viktigt att du trivs i en sådan miljö och att du gillar att ha mycket att göra. Eftersom du kommer ha visst kontorsansvar i tjänsten är det viktigt att du är flexibel och prestigelös samt kan pendla mellan olika arbetsuppgifter samtidigt.

I övrigt talar du flytande svenska och engelska. Du är serviceinriktad och noggrann. Vi ser också gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

Övrig information
Ovanstående är ett föräldravikariat under perioden augusti 2017 till och med 31 juli 2018. Det kan finnas chans till förlängning efter det. Under tiden kommer du att vara anställd hos vår kund. Arbetet utförs under kontorstider och är på heltid. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på SW- Alexandra Koblet Olsson, 076 647 16 44.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Koblet Olsson Mob: 076 647 16 44

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3611035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: