Press- och kommunikationsansvarig - Föräldravikariat

Stockholmskontoret / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholmskontoret i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Som Press- och kommunikationsansvarig ansvarar du för marknadsföring, PR och försäljning samt för Vadstena-Akademiens sammanhållande kommunikation, både internt och externt. Det är en strategisk, taktisk och mycket operativ roll med ansvar för kommunikations¬strategin och varumärkesplattformen inklusive den grafiska profilen.

Vi söker dig med relevant utbildning och med flera års erfarenhet av strategisk och operativ kommunikation och marknadsföring. Du är en van projektledare som inspirerar och motiverar dina medarbetare. Du har med dig en mycket god kunskap om PR, digital kommunikation och marknadsföring. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Självklart har du ett genuint intresse för scenkonst och kultur i allmänhet. Erfarenhet av kommunikations- och marknadsarbete inom scenkonstbranschen eller övriga konstbranschen är en merit.

Övergripande ansvar för varumärkets exponering och kommunikation, beställning av kommunikations- och formgivningsuppdrag från externa byråer/firmor/fotografer etc, redaktör för programboken och för hemsidan, strategiskt och operativt ansvar för pressarbetet samt för sociala medier, marknadskommunikationsarbete med ansvar för annonseringsbudget och övriga marknadsbudgeten, strategiskt och operativt säljarbete samt upplägg och genomförande av verksamhetsrelaterade events. Rekrytering och handledning av marknadsassistenter och övriga stipendiater.
Tjänsten innebär även att sälja Vadstena-Akademiens verksamhet i form av operaföreställningar, konserter, seminarier. Dialog med biljettförsäljningsverktyget Nortic samt ansvar för upplägg av verksamhetens försäljning i detta verktyg ingår. Ekonomisk uppföljning av biljettförsäljningen samt ansvar för statistik och publikenkäter ingår i tjänsten.

I tjänsten ingår att förankra det planerade marknadsarbetet i organisationen genom att upprätta marknadsplan med aktiviteter och mål samt annonsplan. I tjänsten ingår också löpande uppgifter som vanligen förekommer på en marknadsavdelning så som exempelvis att svara på förfrågningar om verksamheten, nätverkande och konferenser med mera samt också att hålla kontinuerlig kontakt med vänföreningen. Det kan också förekomma andra arbetsuppgifter i samråd med producent och vd.

Tjänsten är direkt underställd Vadstena-Akademiens vd och sker främst i samverkan med producent och vd. Rapportskyldighet föreligger i alla frågor som kan påverka stiftelsens ekonomi eller konstnärliga/ekonomiska framtoning.

Som person är du självgående och med gott omdöme. Du är engagerad, drivande, noggrann och strukturerad. Eftersom Vadstena-Akademien är en liten organisation ställs stora krav på prioritering, flexibilitet och på din förmåga att utföra både strategiskt och operativt arbete.

Du har goda kunskaper i InDesign, Officepaketet samt Wordpress. Du har grundläggande kunskaper i Photoshop. Har du jobbat med Nortic biljettsystem tidigare är det ett plus annars erbjuds utbildning.

Stiftelsen Internationella Vadstena-Akademien värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika bakgrund och livserfarenhet.

Vadstena-Akademien arbetar sedan 1964 med att främja operakonsten och konstmusiken. Det gör vi genom att beställa helt nya operor och genom att framföra äldre, ofta helt bortglömda operor och musik. Vadstena-Akademiens offentliga verksamhet pågår sommartid med föreställningar och konserter på Vadstena slott och Vadstena Gamla teater. Vadstena-Akademien främjar också operakonsten genom den pedagogiska verksamheten som bedrivs genom att de flesta medverkande är stipendiater i början av sina karriärer. De handleds av professionella yrkesutövare som redan är verksamma i branschen. Vadstena-Akademien samlar medverkande från både Sverige och övriga Europa. Sedan hösten 2017 är Vadstena-Akademien även konstnärligt ansvarig för yrkesutbildningen Vadstena Sång- och Pianoakademi. Vadstena-Akademiens kontor består under största delen av året av 5 personer och ligger vid Odenplan i centrala Stockholm samt mellan juni-augusti i centrala Vadstena.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är ett föräldravikariat med placering i Stockholm (sept-maj) och i Vadstena (juni-aug samt enstaka tillfällen under resten av året). Tillträde 1 februari 2018 och i ett år framåt med ev. möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-10-23

Ersättning
Lönen regleras i enlighet med kollektivavtalet mellan Svensk scenkonst och Unionen avseende allmänna bestämmelser för tjänstemän. Semesterersättning utgår enl. lagstadgad norm. För resekostnader och traktamenten utgår ersättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Ange följande referens när du ansöker: Föräldravikariat

Kontakt
Eleonor Hjorth eleonor@vadstena-akademien.org 0143-75450
Nils Spangenberg nils@vadstena-akademien.org 0143-754 50

Företag
STOCKHOLMSKONTORET

Adress
STOCKHOLMSKONTORET
Subrunnsgatan 64
11327 STOCKHOLM

Kontorsadress
Surbrunnsgatan 64

Jobbnummer
3762697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholmskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholmskontoret: