Polismyndigheten söker Utredningsadministratör

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2018-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Polismyndigheten söker Utredningsadministratör" (publicerad 2018-03-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Polisområde Storgöteborg
Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden (LPO); LPO City, LPO Kungälv/Ale, LPO Hisingen, LPO Nordost och LPO Syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli. Verksamheten vid de fem lokalpolisområdena leds av en LPO-chef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.

LPO Nordost
Lokalpolisområde Nordost består av 3 stadsdelar och en kommun. Det bor ca 200 000 invånare i lokalpolisområdet. Det finns en polisstation i området och den ligger i Hjällbo. Det arbetar ca 200 medarbetare på polisstationen och verksamheten består av ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredning och stöd och service.

Arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot utredning är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare, men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.

I rollen ingår bland annat följande ansvarsuppgifter och ansvarsområden:

• Registrera och diarieföra ärenden och handlingar
• Inhämta och sammanställa information från olika instanser och register, till exempel misstankeregister och brottsregister
• Vara behjälplig med planering och inbokning av förhör m.m.
• Skriva ut inspelade förhör
• Bildhantering och bildanalys
• Föra protokoll och anteckningar i olika sammanhang
• Kvalitetssäkra och kontrollera underlag och handlingar som ska lämnas ut eller skickas vidare
• Besvara frågor från allmänhet, externa aktörer eller andra personer inom myndigheten gällande pågående utredningar via telefon och mail
• Enklare utredningsåtgärder

Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö och därför kan både arbetsuppgifter och arbetsuppgifter variera från dag till annan. Arbetet innebär i huvudsak tjänstgöring på dagtid, vardagar med möjlighet till flextid. Viss helg- och kvällstjänstgöring kan förekomma.

Publiceringsdatum
2018-02-21

Kvalifikationer
KRAV:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst 1 års erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete på heltid
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att ha använt datorn som främsta arbetsverktyg

MERITER:
• Goda språkkunskaper i arabiska, persiska, somaliska och "jugoslaviska språk"
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av bildhantering och bildanalys

PERSONLIGA EGENSKAPER:
Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer. Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser. Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter för detta jobb
• Information om uppdraget: Ulf Merlander 010 565 47 96
• Information om rekryteringsprocessen: Klara Thun HR-Konsult klara.thun@polisen.se
• Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via polisens växel 114 14

Övrig information
Anställning: Tillsvidare som administratör med funktion Utredningsadministratör. Polismyndigheten tillämpar provanställning under högst sex månader, om du inte redan är anställd inom myndigheten.

Tjänsteställe: LPO Nordost - Hjällbo Lillgatan 1, Angered

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Sök via https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=a3c8bbbe-c5fe-47ed-9096-1bb9805748de

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Arbetstid: Dagtid. Helg- och kvällstjänstgöring kan förekomma

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-12

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
Stampgatan 28

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten, Polisregion Väst

Jobbnummer
3979164

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: