Polismyndigheten söker registrator till Rättsenheten Stockholm,

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

POLISMYNDIGHETEN

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Registraturen ansvarar bland annat för postöppning, diarieföring och bevakning av officiella och interna e-postlådor till polisens nationella avdelningar och till Polisregion Stockholm.


Publiceringsdatum
2016-11-01

Arbetsuppgifter
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarie-föring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• delta i postöppningen
• fördela inkommande post och e-post
• diarieföra handlingar
• söka och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• stödja medarbetare internt med din kompetens
• agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning eller alternativt förvärvade erfarenheter som registrator
• minst 2 års erfarenhet i rollen som registrator
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• god vana av Officepaketets Word och Excel
• kännedom om Offentlighets- och sekretesslagen, PUL, Tryckfrihetsförordning-en, Förvaltningslagen
• god vana att arbeta i MS Outlook

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• utbildning i sekretesslagstiftning
• övriga språkkunskaper än svenska och engelska
• god erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem
• erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr), likaså av andra för ditt arbete som registrator relevanta digitala system vid Polismyndigheten
• tidig erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i grupp. En förutsättning att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och ser därför att du är lösningsorienterad. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. minst 2 år erfarenhet

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-15
Ange följande referens när du ansöker: C9350/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Söderberg 010- 56 373

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3138106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: