Polismyndigheten söker operatörer till Polisens kontaktcenter (P

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Malmö, Vellinge, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter Syd, med placering i Malmö, Toftanäs. PKC ansvarar för anmälnings- och upplysningsverksamhet och har en central roll i Polismyndighetens service till allmänheten, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. PKC i region Syd har verksamhet förlagd till polishuset på Toftanäs i Malmö och till polishuset i Kalmar. PKC Syd är ett av sju svarsställen som svarar på samtal som inkommer via 114 14. PKC hanterar även anmälningar som gjorts via internet. Antalet anmälningar som inkommer uppgår till drygt 400 per dygn. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess med fokus vid brottsofferbemötande.

Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Annonsen gäller tillsvidareanställningar, samt tidsbegränsade anställningar. Om du erbjuds anställning behöver du vara tillgänglig den 28/8-17 då gemensam utbildning startar.


Publiceringsdatum
2017-04-07

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att:
• Ta emot och dokumentera brotts- och förlustanmälningar.
• Hålla målsägandeförhör.
• Skriva tips, hantera viltolyckor och lämna information till allmänheten om frågor som främst rör polisens ansvarsområde.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Fullständiga gymnasiebetyg, alternativt utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
• Arbetslivserfarenhet från myndighet eller serviceyrke. Arbetet ska gärna ha varit fokuserat vid service och kundbemötande t.ex. kundtjänst, callcenter eller reception.
• God förmåga att formulera dig i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska, såväl i tal som i förståelse.
• Du ska ha god datorvana, samt kunna dokumentera korrekt och med god hastighet.

MERITERANDE
Det ses som meriterande om du har:
• Juridisk, beteendevetenskaplig eller samhällsvetenskaplig utbildning.
• Kunskap i polisens IT-system som RAR, DUR, centrala system, m.fl.
• Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom polisen.
• Lämplig utbildning för eller erfarenhet av anmälnings- och tipsmottagning, upplysningsarbete och/eller arbete som telefonist.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten medför kontinuerlig kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna hantera tillfälliga arbetstoppar utan att eftersätta kravet om god service och kvalitet. En förutsättning för tjänsten är att du har god samarbetsförmåga och en drivkraft att utvecklas tillsammans med dina kollegor och chefer. Det ses även som värdefull erfarenhet om du har arbetat oregelbundna arbetstider.

I urvalsarbetet kommer tester att användas. Testet mäter din förmåga att formulera dig i tal och skrift, datoranvändning, samt din engelskaförståelse.

ÖVRIGT

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: C12393/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Winberg 114 14
Frida Signahl
Adis Bajraktarevic 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
3425514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: