Polismyndigheten söker administratörer till lokalpolisområde Borås

Polismyndigheten - Borås - Sandgärds / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Borås - Sandgärds i Borås

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 34000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5300 anställda ar-betar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en re-gional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Älvsborg.
Polisområde Älvsborg omfattar 10 kommuner och är organiserat i två lokalpolisområden: Alingsås och Borås. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.
Lokalpolisområde Borås.
Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften.
Polismyndigheten söker nu administratörer till Stöd & Service 3 med placering i Borås.

Publiceringsdatum
2022-08-30

Dina arbetsuppgifter
Som administratör är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare, men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.
Dina främsta arbetsuppgifter är diarieföring av inkomna handlingar i polisen ärendesystem PäR, samt att fördela ärenden till handläggare och viss utsträckning handläggning av ärenden till samarbetspartners, internt och externt. Du ansvarar också för hantering utav expeditionens funktionsbrevlåda och fysiska post.
Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö och därför kan både arbetsuppgifter och arbetsuppgifter variera från dag till annan. Arbetet innebär tjänstgöring på dagtid med flextid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
Minst två års erfarenhet av att ha arbetat administrativt och serviceinriktat på heltid
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt engelska
God datorvana och god vana av att jobba i Officepaketet.
Körkort behörighet B

Meriterande:
Erfarenhet av att ha arbetat administrativt och serviceinriktat i en offentlig organisation där du har samverkat med interna och externa parter
Erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring
Eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant
Utomnordiska språkkunskaper, utöver engelska
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Vi söker dig som har förmågan att se den egna verksamheten ur ett större perspektiv. Tjänsten innebär varierande arbets-uppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.
Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.
Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.
Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Edvard Berner, nås via Polismyndighetens växel 11414
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Fanny Bredberg, fanny.bredberg@polisen.se
Fackliga företrädare
Fackliga företrädare från Polisförbundet, SEKO Polisen, ST inom Polisen och SACO-S , Nås via polismyndighetens växel
Övrig information
Läst mer om tjänsten och ansök på: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/polismyndigheten-soker-administratorer-till-lokalpolisomrade-boras/
Placeringsort: Borås
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13/9 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på polisen.se/erbjudande

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Polismyndigheten - Borås - Sandgärds
Sandgärdsgatan 15
50334 Borås

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Sandgärdsgatan 15 (visa karta)
503 34  BORÅS

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten - Borås - Sandgärds

Jobbnummer
6931142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Borås - Sandgärds

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Borås - Sandgärds: