Polismyndigheten söker administratörer till Bedrägerisektionen m

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Behandlingsassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Utredningsenheten
Den regionala utredningsenheten arbetar med bland annat utredning av vissa brott, spaning, brottsofferarbete och kriminalteknik. Här finns utredningssektionen, spaningssektionen, forensiska sektionen, sektionen för aktionsgruppsverksamhet, sektionen för brottsoffer och personsäkerhet, it-brottssektionen och bedrägerisektionen. Verksamheten bedrivs på flera platser i regionen men de flesta medarbetare arbetar i eller utgår från Göteborg.

Bedrägerisektionen
Brottsfenomenet bedrägeri utvecklas och förändras i takt med utvecklingen i samhället, varför en stor uppgift för bedrägerisektionen är att utveckla verksamheten för att möta nya förutsättningar.

Bedrägerisektionen söker nu tre administratörer med placering i Halmstad, Vänersborg och Göteborg.


Publiceringsdatum
2018-03-20

Arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot utredning är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare, men även andra typer av samarbeten förekommer i hög utsträckning såväl inom som utanför myndigheten. Du arbetar främst i polisens olika IT-system, men det förekommer även inslag av manuellt pappersarbete. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar. Din främsta uppgift kommer bestå av att inhämta underlag i pågående förundersökningar på Bedrägerisektionen.

I rollen ingår bland annat följande ansvarsuppgifter och ansvarsområden:

• Inhämta underlag i pågående förundersökningar
• Bearbeta inhämtad övervakningsfilm i pågående förundersökningar
• Inhämta och sammanställa information från olika instanser och register, till exempel
misstankeregister och brottsregister
• Registrera och diarieföra ärenden och handlingar
• Kvalitetssäkra och kontrollera underlag och handlingar som ska lämnas ut eller skickas vidare
• Besvara frågor från allmänhet, externa aktörer eller andra personer inom myndigheten gällande pågående utredningar via telefon och mail


Kvalifikationer
KRAV
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, ekonomi eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant
• Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med administration
• Körkort behörighet B
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
• Erfarenhet utav att ha arbetat i Microsoft Office samt har goda kunskaper i det.

MERITERANDE
• Språkkunskaper (förutom svenska och engelska) i de språk som representerar de största grupperna av invandrare i Sverige.
• Arbetslivserfarenhet från offentlig organisation
• Erfarenhet utav utredningsarbete samt informationshantering

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som även har ett stort intresse för teknik. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.

Du är analytisk, strukturerad och har förmågan att sammanfatta mycket information på ett lättförståeligt sätt. Du är van att självständigt söka information och att hantera ärenden från ax till limpa.

Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT

• Anställning: Tillsvidareanställning som administratör. Vi tillämpar 6 månaders provanställning om du inte redan har en anställning inom Polismyndigheten.
• Tjänsteställe: Halmstad, Vänersborg eller Göteborg
• Arbetstid: Dagtid med möjlighet till flex.

Som representant för polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer. Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, vilket innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-10
Ange följande referens när du ansöker: C18549/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Lindegren nås via Polisens växel 11414
Klara Thun klara.thun@polisen.se

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
4031765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: