Platschef till SOS-centralen i Falun

SOS Alarm Sverige / Undersköterskejobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Falun, Västerås, Uppsala, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen Ett Tryggare Sverige För Alla. Vill du vara med på vår förändringsresa? Vill du leda affärsorienterat och proaktivt genom ledarskapet och se dina medarbetare utvecklas i takt med organisationen? Då är du den vi söker.

För att lyckas i rollen som Platschef är det viktigt att du har ett affärsorienterat förhållningssätt samt ett proaktivt och strategiskt arbetssätt med ett stort ansvar för egen leverans. Vi ser att du är väl förtrogen med vilka utmaningar en operativ 24/7 verksamhet innebär. Till din hjälp har du kompetenta gruppchefer som tillsammans säkerställer att produktion för Alarmering och Beredskap stödjer SOS Alarms övergripande affärs- och verksamhetsmål.

Kvaliteten i verksamheten är ett av SOS Alarms viktigaste fokusområde. Detta för att skapa en hög tillförlitlighet och säkerhet i leveransen i alla delar i alarmeringskedjan och för att ständigt förbättra oss och eliminera möjligheter till felhantering eller avbrott.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

• Leda centralen enligt fastställd affärs- och verksamhetsplan och fastställda huvudprocesser
• Skapa förutsättningar inom centralen för att bemanningsplanering sker på ett optimalt och kostnadseffektivt sätt
• Arbeta aktivt med uppföljning och utveckling av kvalitet och effektivitet
• Säkerställa att enheten leds effektivt och konsekvent med utgångspunkt i SOS Alarms gemensamma värderingar
• Arbeta aktivt med medarbetarskapet i form av attrahera, utveckla och behålla toppkompetens
• I egenskap av ledningsgruppsmedlem aktivt bidra till SOS Alarms utveckling och måluppfyllelse samt ta ansvar för SOS:s verksamhet
• Ansvar gällande leveransrelaterade kundkontakter samt merförsäljning av definierade tilläggstjänster

Du kommer ha 3 direktrapporterade gruppchefer som tillsammans leder personalgruppen på ca 45 medarbetare.

UTBILNING OCH ERFARENHETER

• Minst 5 års erfarenhet i ledande befattning med ansvar för produktionsplanering, styrning och utveckling i 24/7/365 verksamhet
• Minst 5 års erfarenhet av att driva, leda och följa upp direktrapporterande chefer
• Erfarenhet att arbeta och styra verksamhet genom ledarskap
• Erfarenhet av att ha budget- och resultatansvar
• Ha en mycket god analytisk förmåga och en vana att arbeta med uppföljning av nyckeltal samt affärsutveckling

Erfarenhet från säkerhetsklassad, samhällskritisk och värderingsstyrd verksamhet betraktas som meriterande.

ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Falun och start sker enligt överenskommelse.
Vi behandlar ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är den 11 april 2018. Ansök på vår hemsida www.sosalarm.se/jobb

Vi uppmuntrar till mångfald i sökanden, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nohre Chef Produktion thomas.nohre@sosalarm.se. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig på rekrytering@sosalarm.se



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-03-23

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Lugnetleden 3
79138 Falun

Kontorsadress
Lugnetleden 3

Jobbnummer
4042357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: