Plansamordnare

Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Stadsbyggnadsförvaltningen har cirka 50 medarbetare fördelat på fem enheter och är kommunstyrelsens och byggnadsnämndens förvaltning. Tjänsten är placerad på planenheten som svarar för översiktlig planering och detaljplanering. Övriga enheter arbetar med mark- och exploatering, bygglov, byggtillsyn, bostadsanpassning, lantmäterimyndighet samt kart- och mätverksamhet.



Publiceringsdatum
2016-12-05

Arbetsuppgifter
Som en del av Göteborgsregionen är Mölndals stad inne i ett spännande och expansivt skede. Detta leder till stor efterfrågan på byggbar mark och hållbar planering. Planenheten ansvarar för kommunens fysiska planering, både strategisk översiktsplanering och detaljplanering. Inom sektorn ingår även bland annat bygglov, mark/exploatering och lantmäteri, vilket ger ett nära samarbete med alla delar av den kommunala samhällsutvecklingen.
Vi behöver förstärka vår enhet med en plansamordnare.

Som plansamordnare kommer du att vara navet i planarbetet och stödja planarkitekter och andra handläggare inom enheten med att planera, genomföra och följa upp det dagliga administrativa arbetet. Du ansvarar för och sköter ärendehantering, diarieföring, arkivering och planarkiv. Du bevakar deadlines i enhetens processer, sköter utskick, kommunicering, anordnar planutställning, hanterar besvärsskrivelser med mera.

Du kommer att vara enhetens expert på administrativa rutiner och praxis. Du ansvarar för och kvalitetssäkrar processer och rutiner för ärendeberedning och tar ett aktivt ansvar för utvecklingsarbetet kring planprocessen. Din kunskap, erfarenhet och ditt bemötande gör att du utvecklar goda relationer både vid interna och externa kontakter.

Vi erbjuder dig en spännande och central roll inom en planenhet med mycket framåtanda. Vi har ett nära och givande samarbete mellan enheterna och har lätt för att arbeta över gränserna.
Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid.




Kvalifikationer
Vi söker dig med kvalificerad vidareutbildning, högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Med erfarenhet från arbete med plan- och bygglagen, Miljöbalken och Boverkets byggregler. Som har god datorvana. Har du erfarenhet från kvalificerad service och administrativt stöd inom samhällsbyggnad är detta meriterande

Dina personliga egenskaper
Förutsättningar för att klara arbetet är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga, tycker om att ge service både i kontakter internt och externt. För att passa i rollen som plansamordnare måste du ha stor integritet och vara bra på att strukturera och prioritera ditt arbete.

Vi söker en driftig och initiativrik person som har förmågan att se vad som behöver göras, hur det ska göras och när det ska göras. Som kan finna inspiration både i att anta spännande utmaningar, utveckla och förbättra arbetssätt liksom i att utföra enklare rutinarbete. Erfarenhet av diarieföring i ärendehanteringssystem, vana att läsa ritningar och kartor samt kunskap om plan- och bygglagen är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För en jämnare könsfördelning ser vi gärna män som sökande.



ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: A633510
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Östman 031 - 315 14 57

Företag
Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3195865

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: