Plankoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningen

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med att förverkliga visionen om framtidens Österåker där en modern stad med en genuin småstadskaraktär möter en levande skärgård och landsbygd. I samklang med att Österåker lockar allt fler invånare, utvecklas kommunens bebyggelse, natur, kust och skärgård, kultur, näringsliv och möjligheter till rekreation på ett hållbart sätt.

Kommunen har en hög ambition vad gäller hållbar samhällsutveckling. Genom medverkan i Sverigeförhandlingen har vi förbundit oss att utveckla nya stadsdelar intill Roslagsbanans stationer samtidigt som Roslagsbanan förlängs in till Stockholms city. Kommunen befinner sig därför i ett intensivt utvecklingsskede och står inför flera stora och spännande stadsbyggnadsprojekt. Vi arbetar med allt från planering av helt nya stadsdelar till bostäder, skolor, förbättrade kommunikationer etc. Förvaltningen söker nu en vikarierande plankoordinator som kan hjälpa till att administrera våra planprojekt genom planprocessens olika faser under tiden vår ordinarie plankoordinator är föräldraledig.

Ditt nya jobb

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar drygt 100 personer för att utveckla en levande och trygg kommun för alla. Åkersberga är en expansiv del av Stockholmsregionen med en befolkningsutveckling över genomsnittet. Du kommer att tillhöra stadsbyggnadsavdelningens planenhet som idag består av planarkitekter, plankoordinator samt registrator som ansvarar för kommunens programarbete, detaljplaneläggning samt planbesked. Vi arbetar i projektform och du kommer att fungera som administrativt stöd under planarbetet i samarbete med andra kollegor inom samhällsbyggnadsförvaltningen och kommunorganisationen men också ha kontakt med fastighetsägare, förtroendevalda, allmänheten och andra aktörer i branschen.

Du kommer att ansvara för administrativa delar inom planprocessen, vara administrativt stöd vid beredningen av ärenden inför politiska beslut, hantera och upprätta dokument, mallar och rutiner, uppdatera förvaltningens projektmodell, bistå vid utveckling av digital teknik kopplat till projekthantering, handha vissa ekonomifrågor samt hjälpa till med allt ifrån mötesanteckningar, div. projektadministration till uppdatering av hemsida.

Du blir en del av ett härligt kreativt och sammansvetsat gäng där vi utvecklas tillsammans och skapar god gemenskap med målet att bidra till service och en långsiktigt hållbar utveckling för kommunens bästa.

Publiceringsdatum
2022-09-16

Profil
Vi söker dig som är plankoordinator, stadsbyggnadskoordinator, projektadminstratör eller motsvarande. Du har minst avklarad gymnasieutbildning, gärna utbildad stadsbyggnadskoordinator eller annan relevant högskoleutbildning. Vidare har du minst tre års aktuell erfarenhet av arbete som plankoordinator/stadsbyggnadskoordinator, projektadministratör med motsvarande roll, gärna inom kommun eller annan myndighet.

Du är en van användare av de vanliga Adobe- och Microsoft Office-paketen och datoriserade stödsystem, som till exempel ekonomi- och databasprogram. Vi ser gärna att du har flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet av administrativt projektarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med planprocessen/stadsbyggnadsprocesser eller liknande samt erfarenhet av att samordna, koordinera och stödja chefer och projektledare på olika nivåer inom en avdelning, förvaltning, kommun eller myndighet inom samhällsbyggnadsbranschen. Även erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation, registratoruppgifter, projektverktyg och viss projektekonomi är meriterande.

Som person är du strukturerad och du tar dig gärna an arbetsuppgifter av skiftande karaktär. Du är flexibel, tar egna initiativ och har förmågan att planera och leverera resultat i god tid och av god kvalitet. Vidare är du noggrann och har ordningssinne samt ett stort engagemang för att planera, koordinera, samordna och skapa effektiva rutiner. Du tar eget ansvar och organiserar arbete på ett effektivt sätt.

Du trivs med och stimuleras av att få blanda självständigt arbete med arbete i grupp. Att ha ett bra samarbete med andra och ge god service är en självklarhet för dig och en viktig del av ditt arbete. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger även stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Föräldravikariat 1 år, eventuellt med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2022-09-30

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ heltid 100%

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Österåkers kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Österåkers kommun (org.nr 212000-2890), http://www.osteraker.se

Kontakt
Maria Bengs, Planchef
maria.bengs@osteraker.se

Jobbnummer
6986956

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: