Planeringssamordnare

Telge Nät AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Nät AB i Södertälje

Rollen som Planeringssamordnare är ny och har tillkommit för att möta det kraftigt ökade trycket avseende exploateringar i och med Södertälje kommuns strategi att skapa 20 000 nya bostäder till år 2036. Telge Nät befinner sig därför i ett intensivt skede med många utredningar och förstudier som genomförs för att möjliggöra denna utveckling. Planeringssamordnaren är direkt underställd enhetschefen och ska leda och driva samordning av planeringsbehov och investeringsbeslutsunderlag för optimerat och effektivt nyttjande av investeringsmedel inom bolagets olika produktområden. Det finns stora möjligheter att påverka innehållet i rollen.



Din dag på jobbet - Planeringssamordnare Rollen är samordnande för alla produktområden inom Telge Nät och Telge Återvinning. På enheten Strategi & Planering arbetar du med strategisk utveckling, utredningar och investeringsplanering inom affärsområdets samtliga produktområden - Elnät, Fjärrvärme/-kyla, Stadsnät, VA och Återvinning. Du driver förstudier och investeringsförberedande aktiviteter framåt och ser till att rätt personer möts och samverkar. Du samordnar enhetsövergripande aktiviteter och ingår tillsammans med avdelningschefer, plansamordnare och strateger i enhetens ledningsgrupp. Att utarbeta ledningsavtal för att tydliggöra ansvarsfördelningar mellan Telge Nät och exploatörer i anläggningsprojekt ingår också i ansvaret.



Dina arbetsuppgifter

Samordning av de olika produktområdenas förutsättningar och behov i relation till kommande större exploateringar.
Processledarskap för processen "Planera".
Representera affärsområdet i mötesforum med våra kommuner.
Vara sammanhållande länk i löpande uppföljning av investeringsprognoser och budgetarbete.
Back-up till rollen som Plansamordnare.
Utveckla internt samarbete i gränssnitt med andra enheter inom affärsområdet.

Mer om ditt nya jobb I jobbet som Planeringssamordnare ingår även att vara processledare för en av våra gemensamma arbetsprocesser, delta i och tillsammans med kollegorna utveckla våra gemensamma arbetssätt i en kultur som utgår från Lean. Sammanlagt är vi knappt 30 personer som arbetar med strategisk utveckling, utredningar och investeringsplanering inom affärsområdets samtliga produktområden - Elnät, Fjärrvärme/-kyla, Stadsnät, VA och Återvinning.



Det här är du Som person är du strukturerad och har förmågan att planera, sammanfatta och följa upp komplexa sammanhang. Du värdesätter ordning och reda och har lätt för att se helheten. Du är handlingskraftig och drivande och trivs med att ha en roll som spindeln i nätet. Du har goda kommunikativa egenskaper, är naturligt nätverkande och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Givetvis känner du igen dig i Telges kärnvärden - öppen, enkel, personlig och modig.



Krav Erfarenhet av tillämpliga delar samhällsbyggnadsprocessen och/eller infrastrukturutveckling.
Erfarenhet från minst ett av bolagets produktområden.
Mycket goda kunskaper i Excel .

Minst högskoleexamen inom ekonomi eller tillämpligt tekniskt område alternativt arbetslivserfarenhet som gett motsvarande kunskaper.

B-körkort

Mycket goda kunskaper i att sammanställa större rapporter, beslutas- och presentationsmaterial.



Meriter

God lokalkännedom om Södertälje och Nykvarn.
Erfarenhet av planerings- och/eller projektverksamhet inom infrastrukturbolag eller kommunal förvaltning.




Det här är vi Välkommen till Telge Nät - en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.



Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 19 augusti 2018.



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Peter Rohberg, 08-550 222 29. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Gunnar Hector, HR-specialist, 08-550 230 42. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision, 08 550 220 00 och Terese Fridquist SACO 08 550 220 00.



Telge Nät levererar el, energitjänster, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät och vatten till cirka 90 000 boende, företag och verksamheter i Södertälje och Nykvarns kommuner. Förutom att leverera själva energin ansvarar Telge Nät även för underhåll, reparation och utbyggnad av de lokala näten och ledningarna.



Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, stadsnät, science center och bemanning.



Sökord: nätägare, elnät, elkraft, VA, Stadsnät, Exploatering, investering, samordning, infrastruktur

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-03

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Rohberg 08-550 222 29

Företag
Telge Nät AB

Adress
Telge Nät AB
Box 633
15127 Södertälje

Kontorsadress
Holmfastvägen 31

Jobbnummer
4236245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Nät AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Nät AB: