Planeringsledare/verksamhetscontroller

Göteborg, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelsen i arbetet med Göteborgs Stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner. Som medarbetare på stadsledningskontoret erbjuds du ett arbete i en intressant och utvecklande miljö med många olika kompetenser.

Vi söker nu en strukturerad och engagerad planeringsledare/verksamhetscontroller till Lokalsekretariatet vid Stadsledningskontoret. Lokalsekretariatet är en avdelning med sju medarbetare som ansvarar för stadens lokalförsörjningsprocess.

Publiceringsdatum
2016-05-19

Arbetsuppgifter
Som planeringsledare/verksamhetscontroller arbetar du med både kortsiktiga och långsiktiga frågor inom Lokalsekretariatet ansvarsområde. Eftersom avdelningen hanterar en stor volym av ärenden varje år är vår ärendeprocess central. Du kommer bland annat att driva avdelningens interna utvecklingsarbete samt arbeta med intern kontroll och kvalitetssäkring av våra processer.

Du kommer också att arbeta med uppföljning och analys av stadens lokalförsörjning och lokaleffektivitet samt ta fram tjänsteutlåtande till kommunstyrelsen. I rollen ingår även att självständigt handlägga ärenden och stötta övriga avdelningen i frågor som rör ekonomi och hyresberäkningar.

Kvalifikationer
Du är öppen och lyhörd och har förmåga att se helheter och kan tänka och arbeta med långsiktiga mål. Du har god förmåga att kommunicera kan inspirera och få med dig andra. Du skapar goda relationer och har lätt för att samverka och samarbeta.

Du är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad inom områdena ledning, styrning och intern kontroll. Du har en god analytisk förmåga. Struktur, ordning och reda tror vi också krävs för att lyckas i rollen.

Du har akademisk examen inom något av områdena ekonomi, samhällsvetenskap eller teknik.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd verksamhet.
• erfarenhet från arbete inom bygg- eller fastighetssektorn
• erfarenhet från arbete med intern kontroll, processtyrning och kvalitetsarbete

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-05
Ange följande referens när du ansöker: A576538
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Ziegler, Chef Lokalsekretariatet 031-368 03 03 stefan.ziegler@stadshuset.goteborg.se

Facklig kontakt
Erik Lindskog, Saco 031-368 00 06
Lena Signal, Vision 031-368 04 16

Företag
Göteborg, Stadsledningskontoret

Adress
Göteborg, Stadsledningskontoret
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
2854889

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Stadsledningskontoret: