Planeringsledare, administration

Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum

Tjänsten som planeringsledare tillhör administrativa enheten på Sektor utbildning. Inom sektorn finns verksamheterna förskola, grundskola, gymnasieskola och vuxenutbildningen i Lerums kommun.
Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning, tillsyn och planering.
Enheten består idag av 15 medarbetare och leds av administrativ chef.

Publiceringsdatum
2023-08-21

Arbetsuppgifter
Vi söker en planeringsledare inom administration på enheten.
Arbetsuppgifterna består av bland annat samordning av sektorns administrativa processer samt att driva och utveckla desamma i samverkan med administrativ chef.
Exempelvis ingår en del av följande arbetsuppgifter i tjänsten:
• Ansvar för information/nätverk för administrativ personal inom sektorn
• Samordning med övriga sektorer i samband med införande av exempelvis nya rutiner och system
• Skolskjuts/elevresor/inackorderingstillägg beslut, handläggning av överklaganden, avtalsuppföljning och planering med entreprenörerna samt budget och uppföljning. Samarbete sker med skolskjutshandläggaren.
• Skolval ta fram underlag för placeringar enligt urvalsprinciperna och beslutsunderlag för rektorer vid placering samt handlägga överklaganden
• Förslag till yttrande vid förfrågan från skolinspektionen gällande etablering av fristående skolor utanför kommunen
• Genomföra utredningar/framställa rapporter/beslutsunderlag inom sektorns olika verksamhetsområden
• Omvärldsbevaka och fånga upp verksamheternas behov och initiera utveckling av system, rutiner och processer.
• Projektledning

Kvalifikationer
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap eller ekonomi. System som du kommer arbeta i är exempelvis Hypergene, Platina och Optiplan. Erfarenhet från dessa system är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt utrednings- och planeringsarbete inom offentlig förvaltning och inom sektorns verksamhetsområden.

Du kommer att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du strukturerad och har lätt att anpassa dig till nya situationer, har god analytisk förmåga, och gillar problemlösning. Du kommer att ha samarbete såväl internt som externt vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och bemötande. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du har ett eget driv, är utvecklingsbenägen och van att arbeta självständigt. Du behöver ha en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och att uttrycka dig väl i tal och skrift samt vana att läsa, tolka och analysera texter och resultat av olika slag. Du har även lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1241820".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Administrativ enhet

Kontakt
Administrativ chef
Henrik Gustafsson
henrik.gustafsson@lerum.se
0302-52 20 87

Jobbnummer
8046070

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet: