Planeringsled vid Stadskansliet - Göteborgs Stad - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg
Planeringsled vid Stadskansliet
Göteborgs Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad i Göteborg

Personalenheten

Publiceringsdatum
2007-12-03

Dina arbetsuppgifter
Stadskansliet stödjer kommunstyrelsen i ledning och styrning av Göteborgs stad. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på Göteborgssamhällets utveckling, vilket innebär att utveckling av verksamhet, ekonomi och personal måste stå i samklang med varandra. Utgångspunkten är kommunfullmäktiges beslut om mål och inriktningar.
Personalenheten är en av stadskansliets nio enheter och leds av stadens personaldirektör. Vi söker nu en

Planeringsledare inom teamet för uppföljning och analys.

Arbetet innebär att medverka i teamets arbete med budgetuppföljning och övrig personaluppföljning. Det innebär att i uppföljning av koncernens för­valtningar och bolag analysera, presentera och återkoppla utvecklingen av prioriterade mål och personalrelaterade nyckeltal. I arbetet ingår att ta fram och säkerställa mätmetoder och nyckeltal som stöd för uppföljningsarbetet.

I denna tjänst ingår ett särskilt ansvar för uppföljning och analys inom personal- och kompetensförsörjningsområdet. Det innebär bl a att analysera och utarbeta prognoser för det framtida rekryteringsbehovet inom staden med avseende på olika verksamheter och yrkesgrupper. Det innebär vidare att i samarbete med personal- och verksamhetsföreträdare ta fram underlag för insatser inom personal-/kompetensförsörjningsområdet samt att medverka i utveckling av bemanningsprocessen.

En viktig del i arbetet är att ta initiativ till och skapa förutsättningar för dialog såväl internt på stadskansliet som i kontakter med stadens förvaltningar och bolag och med organisationer utanför stadens organisation, som t ex länsarbetsnämnden.

Kvalifikationer
Vi vill att du har lämplig högskoleutbildning, gärna med inriktning personal/ekonomi/statistik och flerårig erfarenhet av kvalificerat statistik-/analysarbete inom personalområdet. För tjänsten krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift liksom dokumenterat god samarbetsförmåga.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med stora påverkansmöjligheter i en stimulerande miljö.

Övriga info
Stadskansliet eftersträvar en jämn könsfördelning och ökad mångfald i sin organisation.

Anställningstyp/arbetstider
Vikariat heltid 40/40

2008-02-01 - 2008-12-31

Ersättning
Kontakt
gruppchef Helen Torstensson , 368 04 64
Susanna Bladh Gustafsson , 368 04 89
SACO Marianne Bernhardtz , 368 02 91
SKTF Lisbeth Årsbog , 368 04 66

Så ansöker du
Ansökan skickas till:
Stadskansliet
Köpmansgatan 20
40482 Göteborg

att Berit Wallsten Stadskansliet

Stadskansliet,Köpmansgatan 20, 40482, Göteborg
Sista ansökningsdag 2007-12-18
Vi tar emot ansökan via epost: berit.wallsten@stadshuset.goteborg.se.

Företag
Göteborgs Stad
* .

Jobbnummer
67579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad: