Planerings- och Logistikchef till kund i Jönköping

Codeq AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Codeq AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Codeq är en långsiktig kompetenspartner för medvetna kunder som inser att nyckeln till framgång är kompetent och engagerad personal. Vi är en helhetsleverantör inom rekrytering och ett ledande konsultbolag inom strategisk kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling och organisationsutveckling.

Vi förbättrar resultat och bidrar till effektiva organisationer genom professionell rekrytering och utveckling av medarbetare, ledare, Team/företag.

Codeq startade 2005 och vi är f.n. fem medarbetare. Våra kunder är oftast tillverkande företag och teknikföretag i Jönköpings län och Skaraborg. Vi har kontor i Jönköping, Värnamo och Falköping.

Är logistik, planering och processutveckling det mest intressanta som finns? I så fall är detta tjänsten för dig.

För kunds räkning söker vi nu en Planerings- och Logistikchef då företaget befinner sig i en tillväxtfas. Ditt uppdrag är att säkerställa materialförsörjning och effektiva logistikprocesser med balanserade flöden för dagens och framtida kundkrav.

Tjänsten blir en nyckelroll i företaget där du ges möjlighet att tillsammans med kollegor och produktionsledning skapa effektiva flöden. Förutom strategiskt arbete innebär tjänsten en stor andel operativt ansvar och arbete med produktionsplanering.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

• Produktionsplanering och utveckling av produktionsplaneringsprocess.
• Utveckling av materialförsörjningsprocess.
• Personalledning.
• Samordning produktion - Planeringsfunktion
• Kapacitetsoptimering av produktionsenheten
• Säkerställa att nyckeltal/KPI:er inom området följs upp, uppnås och förbättras.
• Säkerställa data och parametrar i affärssystem.
• Ledningsgruppsarbete.

Vi vill att du har kompetens motsvarande högskoleutbildning med inriktning logistik och/eller industriell ekonomi. Du behöver framgångsrikt ha arbetat med produktionsplanering i tillverkande företag och ha hög kompetens i moderna affärssystem, gärna Monitor, eller SAP. Erfarenhet från affärssystemsbyte är meriterande då övergång till SAP och deras SCM-modul är planerad. Kunskaper om Lean och processutveckling är en förutsättning och du behöver förstås hantera svenska och engelska med lätthet i tal och skrift.

Som person vill vi att du är en "naturlig" och coachande ledare med fokus på resultat, samarbete och förmåga att initiera och genomföra förbättringar. Vi vill även att du har hög logisk förmåga, och är bra på problemlösning med rotorsaksanalyser, samt och planering

Arbetstider: Dagtid

Placeringsort: Jönköping

Anställningsform: Interimsuppdrag, fram till semestern med eventuell förlängning.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ansökan: Tjänsten söker du senast 10 april 2018 på www.codeq.se under rubricerad tjänst.

Information: Christer Johansson, 0706 70 25 85, alt. Mateo Condric 0708 10 73 90.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-03-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Codeq AB

Adress
Codeq AB
Storgatan 47
56730 Vaggeryd

Kontorsadress
Storgatan 47

Jobbnummer
4041600

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Codeq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Codeq AB: