Planerare trafik/infrastruktur

Lindesbergs kommun, Näringslivsenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Näringslivsenheten i Lindesberg

Lindesbergs kommun; den lagom stora kommunen där du får möjlighet att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. I den lagom stora kommunen är det lätt till samarbete och du har möjlighet att påverka.

Som Planerare trafikplanerare/infrastruktur kommer du att ha din anställning på Näringsliv- och infrastrukturenheten som tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Vi är en liten enhet som jobbar i nära samverkan med varandra och andra funktioner, såväl inom organisationen som utanför.

Lindesbergs kommun erbjuder motionstimme/motionspeng, flextid och du har möjlighet att semesterväxla för att få fler semesterdagar. Det finns även möjlighet att arbeta på distans vissa dagar, när arbetsuppgifterna är lämpliga för det.

Publiceringsdatum
2024-03-11

Arbetsuppgifter
Som Planerare trafik/infrastruktur i Lindesbergs kommun kommer du att ansvara för den långsiktiga trafikutvecklingen i syfte att utveckla kommunen med önskade kvaliteter. Kommunen har flera spännande strategiska utvecklingsprojekt på gång, och fler ligger i startgroparna. Som planerare är du en viktig aktör i samhällsutvecklingen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
• Att ansvara för framtagande och utveckling av strategiska dokument.
• Leda trafikutredningar, uppföljningar och analyser inom trafik och infrastruktur.
• Ansvara för trafikfrågor i översiktliga planer, stadsutvecklingsprojekt och detaljplaner.
• Samordna och bereda trafikärenden, motioner och remissyttranden inför politiskt beslut.
• Samverka med många kontaktytor såväl internt inom kommunen som externt med till exempel medborgare, företag och myndigheter.
• Utveckla dialogen med politiker, förvaltningar, myndigheter, invånare, företag mfl.
• Ansvara för ansökningar gällande medfinansiering av projekt.
• Vara sakkunnig inom alla trafikslag; gång-, cykel-, bil-, tåg- och kollektivtrafik.
• Ansvarig för kommunens vägbidrag och särskilt driftbidrag.
• Delta i externa relevanta nätverk.

Kommunen är inne i en expansiv fas och enheten är involverad i många komplexa processer varav ett flertal är omfattande och betydelsefulla för kommunens tillväxt och utveckling. I vissa avseenden finns det ett planeringsunderskott vilket påverkar kommunens möjlighet till expansion. Vikten och betydelsen av en långsiktig och strategisk planering är därför högt prioriterat.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom stadsbyggnad med inriktning på trafik, alternativt universitets- eller högskoleutbildning inom samhällsplanering med samma inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har kunskaper inom statistik och trafikprognoser, GIS-analyser, kapacitetsberäkningar samt trafiksimuleringar på meso- och makronivå.

Som person är du resultatinriktad och strukturerad. Du arbetar självständigt och planerar aktiviteter i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Det är viktigt att du tar initiativ och driver arbetet framåt i förhållande till budget, kvalitet, milstolpar och slutdatum. Vi ser att du är en social, uthållig och driven person som värdesätter god kommunikation med uppdragsgivare och kollegor. Då du har många kontaktytor behöver du ha en god samarbetsförmåga, vara social och flexibel i ditt arbetssätt. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper, ditt engagemang och dina drivkrafter.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2024/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Näringslivsenheten

Kontakt
Mark- och exploateringsansvarig
Torsten Blomé
torsten.blome@lindesberg.se

Jobbnummer
8532776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Näringslivsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Näringslivsenheten: