Planerare till PO Storgöteborg

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Polisområde Storgöteborg söker planerare med inriktning personalplanering för anställning.

Polisregion Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Storgöteborg
Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden; Göteborg city, Kungälv/Ale, Hisingen, Nordost och Göteborg syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli. Polisområdet har ca 1400 medarbetare.

Vi söker nu dig som vill arbeta som personalplanerare med placering i Polisområde Storgöteborg.


Publiceringsdatum
2017-09-13

Arbetsuppgifter
I uppdraget som personalplanerare ingår bland annat:

• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• Ta ut övertid och förskjuta personal
• Bemanna personal vid förutsedda och oförutsedda insatser
• Bereda semesterplan
• Bemanna personal till utbildningar
• Administrativ hantering av tex läkarintyg
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Arbetstidsförläggningsfrågor teori och ta fram nya tjänstgöringslistor vid tex deltid

Dessa arbetsuppgifter förekommer i olika omfattning beroende på var du blir placerad.




Kvalifikationer
KVALIFIKATIONSKRAV
• Erfarenhet av personaladministration och personalplanering
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• God kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

MERITERANDE
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polismyndigheten
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.

PERSONLIGA EGENSKAPER
• Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
• Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
• Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
• Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.
• Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
• God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställning och funktion: Tillsvidare anställning som handläggare med funktion som planerare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tjänsteställe: Ernst Fontells plats eller Stampgatan Göteborg

Arbetstid: Dagtid med flex

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-04
Ange följande referens när du ansöker: C15280/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Eriksson nås via polisens växel 11414
Hanna Lundbäck nås vi polisens växel 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
3696416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: