Planerare till Operativ verksamhetsstyrning i Nyköping, vikariat

Polismyndigheten Nyköping / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Nyköping i Nyköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en planerare till Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Södermanland för ett vikariat på ca sex månader t.o.m. 2022-06-05, med möjlighet till förlängning.
Polisområde Södermanland, som är ett av tre polisområden i Polisregion Öst, söker nu en planerare med placering i Nyköping. Planeringsfunktionen tillhör Operativ verksamhetsstyrning, som organisatoriskt ligger under polisområdets kansli. Vårt uppdrag är att stödja chefer med resursplanering utifrån verksamhetens krav, det kan vara ordinarie verksamhet, insatser samt utbildning. Operativ verksamhetsstyrning består idag av en gruppchef och sju planerare. Varje lokalpolisområde, Eskilstuna, Nyköping och Katrineholm samt gränspolisen på Skavsta, har en planerare placerad på plats. Övriga planerare är placerade i Eskilstuna.

Publiceringsdatum
2021-09-08

Dina arbetsuppgifter
I planerarens uppdrag ingår bl.a. följande uppgifter:
Skapa arbetstidsbehov i polisens datasystem COPS (planeringssystem) utifrån fattade beslut av ledningsgrupp etc.
Se till så att arbetstidsbehoven är täckta i COPS vid fastställande av schema.
Administrera avvikelser som uppkomna händelser, frånvaro etc. i fastställt schema.
Kvalitetssäkra planeringen under hela processen och se till att planeringsdirektiven följs.
Semesterplanering enligt direktiv.
Granska tillägg och ledigheter i lönesystemet Heroma.
Registrering av frånvaro som VAB, sjukdom etc. i Heroma.
Utgöra närstöd till chefer och medarbetare i datasystemen COPS och Heroma.
Administrera och redovisa timanställdas arbetstider.
Samt andra uppdrag som ges av gruppchefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasieexamen
God datorvana
B-körkort för manuell växellåda
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Erfarenhet av arbete med planering eller administration, alternativt motsvarande erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av personalplanering och personaladministration.
Deltagit i utvecklingsarbete avseende arbetstidsplanering
Dokumentared erfarenhet av arbete i Excel
Dokumentared erfarenhet av arbete i Heroma
Erfarenheter av arbete med lagar och regler som styr arbetstid, ledigheter och frånvaro



Dina personliga egenskaper
Att arbeta som planerare är att arbeta på uppdrag av verksamhetsansvariga chefer. Vi söker dig som med ett engagerat och positivt förhållningssätt kan arbeta självständigt och i grupp och som samverkar med andra på ett smidigt sätt för att uppnå gemensamma mål. Du har ett driv och ser möjligheter i de uppdrag som ingår i arbetsuppgifterna. Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att strukturera, planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Eftersom vi hela tiden arbetar efter en planeringsprocess och måste lösa hastigt uppkomna händelser så behöver du vara lösningsfokuserad och flexibel och kunna hantera ett periodvis högt tempo.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
För mer information är du välkommen att kontakta Tomas Löfberg, 010-566 90 55 eller Peter Eriksson, 010-566 98 50.
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Anna Billengren (anna.billengren@polisen.se)

Fackliga företrädare

Facklig kontakt
ST, Polisförbundet, SEKO och Saco nås via 114 14

Övrig information:
Anställningsform: vikariat på ca sex månader t.o.m. 2022-06-05, med möjlighet till förlängning.
Arbetsort: Nyköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Planerare
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 10/9 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A501.477/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A501.477/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-10

Företag
Polismyndigheten Nyköping

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A501.477/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076), http://www.polisen.se
611 34  NYKÖPING

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: jobb.ost@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten Nyköping

Jobbnummer
5951108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Nyköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Nyköping: