Planerare med administrativa arbetsuppgifter till Resursenheten

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-02-21

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig med erfarenhet av administration, planering och koordinering till en tjänst på resursenheten för område BmSS inom funktionsstöd i Nordost 2 (Gamla Östra Göteborg).
Är du serviceinriktad, strukturerad och trivs med planering/bemanning och administrativa uppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Inom området BmSS arbetar främst stödassistenter och stödpedagoger som stöttar personer med funktionsnedsättning i deras vardagliga liv. Inom resursenheten arbetar två planerare och åtta tillsvidare resursanställda (med rörligt uppdrag).
Som planerare har du ansvar för bemanningsplanering och samordning till våra samtliga verksamheter inom BmSS. Du tar emot frånvaro och lägger in det i lönesystemet Personec. Du administrerar schema och placeringar i lönesystemet Personec och hanterar även all avvikelse poster i lönesystemet Personec. Du hanterar även rättelse som går till Intraservice så att våra medarbetare får rätt ersättning. Du placerar resurspersonalen på olika verksamheter utifrån behov som kan uppstå vid både planerad och akut frånvaron. Du kommer även dagligen att lägga in vikariebeställningar till bemanningsenheten i systemet Time Care Pool.

Vidare lägger du önskemål om turbyte i systemet Time Care Planering och har ansvar att personen inte bryter mot arbetstidsreglerna enligt lag och avtal. Som planerare för resursenheten tar du emot sjukanmälan för alla verksamheter inom BmSS vardagar mellan klockan 07:00-16:00.

Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt och hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut. Du ska vara anpassningsbar och stresstålig och även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, och utrycka dig väl och tal och skrift.

Du har en central och viktig roll med hög tillgänglighet och arbetar nära bemanningsenhet, medarbetare samt enhetschefer.
Att arbeta inom funktionsstöd kännetecknas av stort inflytande och delaktighet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med enhetschef och kollegan vara med och ta fram nya arbetssätt och rutiner.

Kvalifikationer
För denna tjänst söker vi dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration, personal, lön, eller en annan utbildning/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är ett krav att du har tidigare arbetserfarenhet från samordning, planering och administration. För arbetet krävs goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i Time Care planering och lönesystemet Personec på avancerad nivå.

Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av funktionshinderverksamhet samt kunskaper i Time care pool.

Dina personliga egenskaper
Som person är du produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivaren och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Som person är du balanserad, positiv och observant i möte med andra människor.

Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C125497".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Enhetschef
Maryam Karvan Kiani
031-3653351

Jobbnummer
7472109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: