Planerare/koordinator Sökes Till Saab

Skill Rekrytering & Bemanning AB / Kulturjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kulturjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vill du arbeta som planerare/koordinator på ett branschledande företag? Eftermarknadsavdelningen på SAAB utökar och söker fler medarbetare till deras två team Team Spare och Team Repair!

Publiceringsdatum
2022-09-20

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.

Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet.

Arbetsuppgifter
Som planerare/koordinator på eftermarknadsavdelningen kommer du att tillhöra ett härligt gäng med högt i tak där alla hjälper varandra i en spännande tillvaro där det händer nya saker varje dag. Här är ett litet axplock av arbetsuppgifter du och teamet kommer att arbeta med:
• Offertarbete
• Analyser på ledtid och kostnader
• Hantera förfrågningar för reparenter och reservdelar
• Samarbete internt mellan olika avdelningar t.ex. konstruktion och inköp, andra projekt och produktionen
• Leveranshantering av reservdelar och reparenter
• Planering, transferering, inköpsrekar

Produkterna hanteras fysiskt parallellt med att de hanteras i vårt planeringssystem. Det är väldigt varierande arbetsuppgifter då arbetet innefattar en hel rad olika produkter och kunder runt om i hela världen. Det uppstår alltid nya situationer där man tillsammans med ett stort kontaktnät kan lösa problem samt skapa värde för kunden där det blir tydligt med direktåterkoppling där alla blir nöjda.

Profil
Oavsett vilket team du kommer bidra till söker vi en lagspelare med social kompetens. Du behöver vara serviceinriktad, sätta teamet och kunden i fokus samtidigt vara flexibel nog att kunna omprioritera arbetsuppgifter då behoven snabbt kan förändras. Du ska kunna arbeta i våra digitala verktyg samtidigt som du tar dig ut i verkligheten och hanterar våra produkter.

För att trivas i rollen bör ha erfarenhet av en koordinerade roll, logistikhantering, offerthantering och kunskap inom import/export. Om du även har erfarenhet av IFS eller andra liknande affärssystem ser vi detta som är väldigt stor merit!

Dina personliga egenskaper, din samarbetsförmåga och din förmåga att vara lyhörd inom organisationen är dock viktigast!

Ansökningsförfarande
Planerad start för tjänsten är enligt överenskommelse. Vill du veta mer eller har frågor? Kontakta i så fall ansvarig rekryterare Josefine Thorin, josefine.thorin@skill.se.

Om företaget
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skill Rekrytering & Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7462".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618), https://skill.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
6996106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB: