Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Växjö - Försäkringskassan - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö
Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Växjö
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
2018-04-17

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Växjö

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar individen främst via digitala kanaler och telefonkontakt, men även i personliga möten. I rollen ingår mycket administrativa uppgifter i form av utredningar och dokumentation.

Du kan läsa mer om aktivitetsersättning på vår webbplats.

Vi söker dig som

* har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
* är stabil och förtroendeingivande
* samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
* agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
* har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
* kan förstå och analysera komplexa frågor
* har god kommunikativ förmåga
* har datorvana
* har körkort för personbil.

Det är meriterande om du

* har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
* har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
* har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2018-04-17

Övrig information
1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.

Kontakt
Chef: Angelica Karlsson, 010-118 38 33 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Liza Andersson, 010-111 44 95 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST Per-Olof Ståhl, 010-118 38 52 Saco-S: Vanja Andersson, tel 010-114 17 25. Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 6 maj 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4088399


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: