Personlig handläggare i Skövde

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
2017-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare i Skövde" (publicerad 2018-12-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Skövde, Karlsborg, Lidköping, Haninge, Jönköping eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.

Vi söker nu personliga handläggare till områdena aktivitetsersättning, assistansersättning, handikappersättning, sjukersättning och vårdbidrag. Mer information om vad det innebär att arbeta inom de olika inriktningarna hittar du i vår annons på Försäkringskassans hemsida under jobba hos oss/lediga jobb.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil.

Det är meriterande om du

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt: Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontaktpersoner Enhetschef Eva Bremer 010 119 27 69(Aktivitetsersättning), Enhetschef Elisabeth Eriksson, 010-119 27 79 (Assistansersättning, Handikappersättning, Vårdbidrag). HR-specialist Josefin Lewenstierna 010-116 33 76 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Lena Olofsson, 010-1125875, Saco-S: Mikael Ryberg 010-1197769, Seko: del Barba Irre, 010-115 30 87.



Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-12-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3857243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: