Personlig handläggare assistans-handikappersoch vårdbidrag i Kar

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlstad, Kristinehamn, Säffle, Nacka, Sunne eller i hela Sverige

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.

När du arbetar med assistansersättning möter du personer som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med individer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader.

I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till ersättning eller behöver hjälp genom att göra kvalificerade utredningar. I dessa utredningar ingår även beräkningar och administration. Du träffar personen i personliga möten via hembesök eller via telefon och skriftligen. Du inhämtar information och samarbetar med andra som personen kan behöva stöd av till exempel kommunen, personliga ombud samt hälso- och sjukvården.

Besök gärna vår webbplats för mer information om assistansersättning, handikappersättning och vårdbidrag.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt och stödjer försäkrade och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana.

Det är meriterande om du

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
• har körkort för personbil.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2018-08-27

Övrig information
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Om du har frågor, kontakta
Chef: Frida Kullander, tel 010-112 69 10 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Linda Ekman, tel 010-111 33 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Lena Olofsson, tel 010-112 58 75, Saco-S: Mikael Ryberg, tel 010-119 77 69, Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 11 september 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
4311185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: