Personlig assistent, Lidköping

A-Assistans Leimir AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Lidköping
2015-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent, Lidköping" (publicerad 2016-11-21) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A-Assistans Leimir AB i Lidköping, Vara, Essunga, Grums, Karlstad eller i hela Sverige

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Vi söker en kvinna som vill arbeta som personlig assistent till en rullstolsburen man i 70 års ålder. Det är arbete ca två dagar i veckan och även extra när ordinarie är sjuk eller tar ut ledighet. Tjänsten är ett graviditetsvikariat. Kunden är nyinflyttad tillsammans med sin fru till staden så det är uppskattat om assistenten har god lokalkännedom. I tidigare stad som kunden bodde i, var han aktiv i afasiföreningen, ridning, matlagning, rullstolsdans och förhoppningen är att det ska återupptas i Lidköping. Du som får tjänsten kommer att arbeta ca 18 timmar i veckan.

Vår kund är en väldigt aktiv person som behöver hjälp med allt i det dagliga livet. Bland annat så går han och tränar på gymmet två gånger i veckan.
Arbetspassen är måndag till torsdag 8-17 och fredag 8-12. Kunden är under sommaren i sin sommarbostad och tar inte med sig externa assistenter, därför tidsbegränsas anställningen fram till 31 maj och påbörjas igen den 1 september. Du bör ha körkort då du kör kundens bil i tjänsten. Det är även önskvärt att du har tillgång till egen bil. Det kan förekomma resor inrikes och utrikes. Du kommer att börja jobba i januari på timmar, för att sedan gå upp på heltid i mitten på februari.

Vi ser gärna att du som söker tycker om att träna, har ett rehabtänk och är positiv. Det är viktigt att du är flexibel, har gott tålamod och inte tar över. Kunden själv är lättsam och skojfrisk och ser gärna att assistenten har humor.

Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet som personlig assistent.

Som person tror vi att du är en ansvarsfull och lyhörd person som har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans samt av kunden och dennes anhöriga.

Arbetstid: Tidsbegränsad anställning deltid.
Lön: Timlön och övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående. Intervjuer kommer att göras fortlöpande under annonstiden.

Ansökan görs via Rekryteringsportalen på vår hemsida www.a-assistans.se
Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Publiceringsdatum
2015-02-26

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-22
Rekrytering kommer att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: FL 249

Företag
A-Assistans Leimir AB

Adress
A-Assistans Leimir AB
Sjötullsgatan 9
82450 HUDIKSVALL

Kontorsadress
Sjötullsgatan 9
HUDIKSVALL
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0650-54 15 50

Jobbnummer
2183067

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A-Assistans Leimir AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A-Assistans Leimir AB: