Personlig Assistent i Sandviken

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sandviken
2017-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig Assistent i Sandviken" (publicerad 2017-03-31) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Älvkarleby eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Sandviken. Vår kund är en kvinna med viss förlamning och svag armfunktion. Hon är yrkesverksam och bor tillsammans med sin man och sina två barn. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionshindret sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar, träning, personlig hygien, städning och andra hushållssysslor.

Vi söker dig som är intresserad av en schemarad med jobb varannan helg, samt dig som skulle passa som timvikarie i gruppen.

Tidigare erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Förflyttningar görs med glidbräda och lift. Erfarenhet av detta är meriterande. I arbetet ingår bilkörning, körkort är därav ett krav. Vi ser gärna att du som söker är rökfri. Allergier finns i familjen. Då kunden jobbar på ett internationellt företag krävs diskretion och viss klädkod.

Vi tror att du som söker tjänsten är engagerad, tar jobbet på stort allvar och som förstår vikten av kundens och familjens integritet och självständighet. Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort fordras.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående eller överenskommelse

På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-01-18

Ersättning
fast timlön enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Södra Centralgatan 19 B | 802 51 Gävle
80251 Gävle

Kontorsadress
Södra Centralgatan 19 B | 802 51 Gävle

Jobbnummer
3267709

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: