Personalvetare

Strängnäs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Strängnäs
2014-10-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalvetare" (publicerad 2015-03-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personalavdelningen i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 000 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens 33 500 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åker och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm tar du dig på mindre än en timme.

Personalavdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarpolitiska arbete och sköter löneadministrationen. Kommunens säkerhetsfunktion är också knuten till avdelningen. HR-funktionen arbetar både övergripande och strategiskt med arbetsgivarfrågor och är en resurs för kärnverksamhetens chefer i första hand. Vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling.

Vi erbjuder dig en arbetsplats i utveckling och värdeskapande i fokus. Vår grupp på 15 medarbetare har bred kompetens och vi värnar om varandras arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2014-10-29

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag

Som personalvetare kommer du att kunna påverka utformandet av ditt arbete som kommer att ske nära linjechefer inom socialkontoret. Utifrån verksamhetens behov ger du stöd och vägledning i frågor kring arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning och kompetensförsörjning. I rollen ingår också att driva, genomföra och följa upp utvecklingsfrågor inom HR, självständigt och tillsammans med kollegor.

Kvalifikationer
Din kompetensprofil

Du lyckas bäst hos oss om du drivs av att kunna leverera mervärde till våra chefer. Värdeord som respekt och öppenhet ligger dig varmt om hjärtat. Dessutom har du lätt att vara tydlig i din kommunikation och uppskattar att bidra till andras och egen utveckling. Du har ett strukturerat arbetssätt med god planeringsförmåga och kan agera beroende på olika sammanhang. Du kan och vill hantera många parallella processer samtidigt. Du känner stort engagemang för arbetsgivarfrågor i välfärdssektorn och har en stark inre drivkraft.

Utbildningsbakgrund
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, t.ex. program med inriktning mot både personal- och arbetslivsfrågor.

Erfarenheter
Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalvetarrollen som generalist.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som sökande ber vi dig att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Arbetstiden är rökfri. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Vi erbjuder en allmän visstidsanställning på ett år. Förlängning av tjänsten kan bli aktuell.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-23
Ange följande referens när du ansöker: 319/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristiina Söderlind, Personalchef 0152-29165 kristiina.soderlind@strangnas.se
Melissa Ojeda Mayta, Personalvetare 0152-29364 melissa.ojedamayta@strangnas.se

Företag
Strängnäs kommun, Personalavdelningen

Adress
Strängnäs kommun, Personalavdelningen
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 64580 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2049119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personalavdelningen: