Personalstrateg, Lilla Edets kommun

Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Lilla Edet
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lilla Edet, Trollhättan, Orust, Stenungsund, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen i Lilla Edet, Trollhättan eller i hela Sverige

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.

I kommunen arbetar drygt 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 13 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.


Publiceringsdatum
2017-06-01

Arbetsuppgifter
Personalavdelningen arbetar strategiskt för att kommunen ska uppfattas som en attraktiv arbetsgivare och verkar för att medarbetarna får ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Genom att bistå kommunens chefer med kompetens och erfarenhet bidrar vi till att driva utveckling och genomföra förändringar som leder till att verksamheten når sina mål.

Personalavdelningen ansvarar för de strategiska utvecklingsfrågorna inom bland annat hälso- och arbetsmiljöområdet, lönebildning, ledarutveckling, rekrytering, personaluppföljning, jämställdhet, samverkan, arbetsrätt- och avtalsfrågor.

Vi är centralt placerade i kommunhuset och du kommer att jobba tillsammans med tre personalstrateger och en personalchef. Vi är ett gott gäng som bollar idéer och ärenden med varandra, vilket gör att vi ständigt utvecklas och lär nytt.

Som personalstrateg hos oss arbetar du både strategiskt och operativt i nära samarbete med såväl personalstrateger som kommunens ca 50 chefer. Du kommer ha ett närmare samarbete med en av kommunens förvaltningar där du agerar samarbetspartner.

Dina arbetsuppgifter kommer ett spänna över stora delar av HR-området som bland annat innefattar ledar-/kompetensförsörjning, samverkan, förhandlingar, personalförsörjning, arbetsrätt och avtalsfrågor. Du kommer även ha egna ansvarsområden, exempelvis huvudansvaret för kommunens rehabiliteringsarbete där du utvecklar processerna samt stöttar cheferna. Du kommer även jobba tätt ihop med en annan personalstrateg inom området arbetsmiljö och hälsa. Oavsett arbetsområde ansvarar du för att fördjupa dig, hålla dig uppdaterad samt driva den strategiska utvecklingen framåt. En del i detta är att delta i externa nätverk.

För att trivas hos oss erbjuder vi dig kontinuerlig kompetensutveckling, utmanande arbetsuppgifter, eget ansvar och stora påverkansmöjligheter. Inte att förglömma att du kommer till en prestigelös arbetsplats där vi har nära till skratt. Vi ser fram emot att ta del av dina erfarenheter och garanterar dig att vi kommer få ett gott utbyte av varandra. Välkommen!



Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom HR eller annan akademisk utbildning vi bedömer lämplig. Du har erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och goda kunskaper inom arbetsrätt, gärna inom den kommunala sektorns avtal och regelverk. För att lyckas väl med ditt uppdrag att driva kommunens utvecklingsarbete inom rehabilitering, arbetsmiljö och hälsa har du gedigen erfarenhet inom området.

Rollen som arbetsgivarföreträdare är självklar för dig. Du är självgående och drivande med förmåga att samverka på alla nivåer inom organisationen. Detta kräver en god förståelse för mellanmänskliga relationer samt känsla för etik och personlig integritet. Att du tar egna initiativ och kan planera ditt arbete utefter verksamhetens behov ser vi som en självklarhet. Du har en coachande förmåga samt konsultativa färdigheter för att hjälpa till att driva förändring och utveckling i organisationen. Du är bra på att samarbeta, kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift.

Personalavdelningen anordnar regelbundna utbildningar för chefer och skyddsombud, du känner dig därför bekväm i, och trivs, med rollen som utbildare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Läs gärna mer om vår kommun på lillaedet.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Lilla Edets kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt.

Vi vill ha din ansökan via www.offentligajobb.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Vi tillämpar flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-18
Ange följande referens när du ansöker: A690785
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marianne Piiroinen marianne.piiroinen@lillaedet.se 0520-65 95 30
Camilla Andersson camilla.andersson@lillaedet.se 0520-65 95 05

Företag
Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen
Järnvägsgatan 12
46380 Lilla Edet

Kontorsadress
Järnvägsgatan 12 46380 Lilla Edet

Jobbnummer
3534381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lilla Edets kommun, Kommunledningsförvaltningen: