Personalsekreterare/HR-specialist

Arvika Pastorat / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvika Pastorat i Arvika

Vi söker nu en personalsekreterare/HR-specialist som ska arbeta brett med chefstöd i personalfrågor såsom lagar och avtal, arbetsmiljö, förhandlingar, lönerevisioner, rehabilitering och rekrytering samt HR-processer m.m.

I tjänsten ansvarar du för lönehantering, tidregistrering och personaladministration inklusive systemadministration samt arbetar till viss del operativt med dessa frågor.

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personal- och arbetslivsområdet samt några års arbetserfarenhet av brett HR-arbete och chefsstöd. Erfarenhet av löneadministration är meriterande.

Du har goda datakunskaper och har arbetat med PA-program samt excel.

Arbetet ställer stora krav på självständighet, ansvartagande, samarbets- och initiativförmåga.

Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Arvika pastorat består av nio församlingar och tio kyrkogårdar och har ca 80 medarbetare samt uppdragstagare och förtroendevalda. Församlingens grundläggande uppgift är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning på 6 månader.

Publiceringsdatum
2016-12-09

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-01
Ange följande referens när du ansöker: Personalsekreterare

Kontakt
Brith Marie Johansson brith-marie.johansson@svenskakyrkan.se 0570728200

Företag
Arvika pastorat

Adress
Arvika pastorat
Box 111
67123 Arvika

Kontorsadress
Cisterngatan 25

Jobbnummer
3205742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvika Pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvika Pastorat: