Personalplanerare på operativ verksamhetsstyrning - Polismyndigheten - Administratörsjobb i Malmö
Personalplanerare på operativ verksamhetsstyrning
Polismyndigheten / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Malmö

Verksamhetsbeskrivning
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?


Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.


Polismyndigheten, region Syd har ca 4 700 anställda. Regionen består av 5 polisområden, 3 regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.


Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.



Arbetsuppgifter
Som personalplanerare arbetar du i huvudsak med operativ arbetstidsplanering och planering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, bland annat i COPS och Palasso. Till exempel innebär arbetet handläggning och registrering av diverse ledigheter, frånvaro, lönetillägg och utbildningar. Du ansvarar för optimering av personalresursen genom periodplanering, beräkningar av tjänstgöringslistor, ombemanning av personal med mera. Du samverkar mycket med olika verksamhetsdelar som har anknytning till planeringen så som HR, IT och polisens administrativa center (PAC) samt att du är ett dagligt stöd till flera ledningsfunktioner. I ditt arbete kommer du ha direktkontakt med medarbetarna i personalfrågor vilket ställer stora krav på din tillgänglighet under arbetsdagen. Som personalplanerare på operativ verksamhetsstyrning är ansvarsområdet regionens fyra regionala enheter. Vid verksamhetsbehov inom Regionkansliet kan du behöva ta dig an arbetsuppgifter utanför planeringsuppdraget.

Utbildning/Erfarenhet
* Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra.
* Du sätter stor vikt vid kvalitet, är serviceinriktad och har stort kundfokus.
* Du har förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.
* Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner.
* Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.
* Stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal, it system och villkor inom ämnesområdet.
* Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
* God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.
* Hög lojalitet krävs och även förståelse för vikten av tystnadsplikt.


Meriterande:
* Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet inom Polismyndigheten
* Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA /Polis
* Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.
* Utbildning och/eller erfarenhet av personaladministrativt arbete.
* Kunskaper i Lean och processer
* B-körkort

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sök tjänsten digitalt genom att flölja nedan länk:

https://recruit.visma.com/Public/Login/Applicant.aspx?ReturnUrl=%252fApplicant%252fApply.aspx%253fguidAssignment%253de0a461d1-bb03-4604-a0c2-c7c9d8551cc3%2526frameablegui%253d

Varaktighet, arbetstid
Tjänst 1: Omfattning: Heltid, tidsbegränsat vikariat tom 31/10-2017. Tjänst 2 och 3: Omfattning: Heltid, tillsvidareanställningar med 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2016-12-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-11
Ange följande referens när du ansöker: C10366/2016

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Region Syd
20590 MALMÖ

Jobbnummer
3238626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: