Personalplanerare

Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund i Borås, Ulricehamn, Mark eller i hela Sverige

Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund (SÄRF) är ett kommunalförbund som organiserar och driver räddningstjänsten i sex kommuner: Bollebygd, Borås, Mark, Svenljunga, Tranemo och Ulricehamn. Förbundets huvudkontor finns i Borås. Vi är ungefär 500 anställda som till största delen består av operativ personal som är fördelad på två heltidskårer i Borås och Skene samt 17 stationer med brandmän i beredskap och 6 räddningsvärn.
Vi söker nu en

PERSONALPLANERARE

Arbetet
Tjänsten är placerad inom vår avdelning Verksamhet- och chefsstöd som ger stöd och specialistkunskaper till verksamheten inom administration, ekonomi, personal och lön.
Ett av dina uppdrag är att planera och följa upp bemanningen samt hantera avvikelser från den lagda bemanningsplanen för den operativa personalen vid våra heltidskårer. Rollen innebär bland annat att förändra schemaläggning långsiktigt och kortsiktigt utifrån de lagar och avtal som gäller. Du ger även support angående arbetstids-och semesterfrågor samt sköter semesterplaneringen. Ditt utmanande mål är att bemanning och kompetens alltid upprätthålls eftersom vår samhällsviktiga verksamhet finns tillhands dygnet runt och året om.
Arbetet omfattar även andra personaladministrativa uppgifter som exempelvis förfrågningar och planering av praktik samt administration av personalens vidareutbildningar. Du kommer att arbeta i vårt verksamhetssystem (Daedalos) samt i vårt system för tidsredovisning (Flexdata). Du jobbar i nära samarbete med våra chefer och ytterligare en personalplanerare samt med HR och lönefunktionerna.

Publiceringsdatum
2019-03-27

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant utbildning, gärna på eftergymnasial nivå med inriktningen personal/HR, som har gett dig god kompetens. Du behöver ha kunskaper om arbetsrättsliga lagar och avtal, framförallt avseende arbetstidsregler samt ha en god datavana med kunskaper i Office paketet. Det är en fördel om du har några års erfarenhet av personalplanering eller liknande arbetsuppgifter och att du har B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska kunna ta ansvar och arbeta självständigt och strukturerat med god ordning och reda och kunna prioritera dina uppgifter. Det är även viktigt att du trivs i ett arbete med många personkontakter, har en god samarbetsförmåga och är tydlig i din muntliga och skriftliga kommunikation.

Förutsättningar
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast. Tjänsten kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag med flextid och du kommer att ha ditt kontor på brandstationen i Borås. Vi arbetar för en räddningstjänst för alla och eftersträvar mångfald bland våra anställda.

Information
Kontakta gärna vår administrativa chef Ann Larsson tel: 033-172901 eller personalplanerare Håkan Axelsson tel: 033-172924. Se även vår hemsida www.serf.se Facklig företrädare för Vision Peter Delwér tel: 070-528 49 37

Välkommen med din ansökan senast 2019-04-17 till
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund, Olovsholmsgatan 12, 506 34 Borås eller via e-post till jobba@serf.se
Märk din ansökan med Personalplanerare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-17
Ange följande referens när du ansöker: Personalplanerare

Företag
Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund

Kontorsadress
Olovsholmsgatan 12

Jobbnummer
4694385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund: