Personalhandläggare (Visstidsanställning) - Regeringskansliet, Socialdepartementet - Personaltjänstemannajobb i Stockholm
Personalhandläggare (Visstidsanställning)
Regeringskansliet, Socialdepartementet / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Socialdepartementet i Stockholm

SOCIALDEPARTEMENTET
Socialdepartementet ansvarar inom Regeringskansliet bl.a. för frågor som rör hälso- och sjukvård, äldreomsorg, socialtjänst, handikappolitik, socialförsäkringar och folkhälsa. Departementet har ca 225 anställda och består av departementsledningen, Rättssekretariatet, Samordningskansliet, Socialförsäkringsenheten, Enheten för sociala tjänster, Enheten för hälso- och sjukvård, Enheten för folkhälsa och Informationsenheten.

SAMORDNINGSKANSLIETS PERSONALFUNKTION
Samordningskansliets personalfunktion ansvarar för det övergripande personalarbetet i departementet. Målet är att departementet ska vara en attraktiv arbetsplats som kännetecknas av professionalism, kvalitet, kreativitet och lyhördhet och därigenom attrahera, utveckla och behålla medarbetare med sådan kompetens som behövs på kort och lång sikt. Personalfunktionen ansvarar för att personalarbetet utförs enligt fastställda riktlinjer och i enlighet med gällande regelsystem. Vidare deltar personalfunktionen i samordningen och utvecklingen av den interna verksamhetsplaneringen.

SAMORDNINGSKANSLIETS PERSONALFUNKTION SÖKER PERSONALHANDLÄGGARE (VISSTIDSANSTÄLLNING)

Arbetsuppgifterna som personalhandläggare innebär att stödja cheferna i personal- och arbetsgivarfrågor. Du kommer att arbeta med olika typer av personalfrågor, bland annat rekrytering, kompetensutveckling och arbetsmiljö. Du blir en av fyra personalhandläggare under ledning av departementets personalchef.

Anställningen avser en tidsbegränsad anställning under föräldraledighet tills vidare, dock längst t.o.m. den 15 september 2008.

Vi söker dig som har akademisk examen med PA-inriktning samt några års erfarenhet av kvalificerat personalarbete, gärna från statlig verksamhet. Erfarenhet av rekryteringsarbete är särskilt meriterande. Som person är du självständig och bra på att samarbeta och kommunicera. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, har integritet och ett konsultativt förhållningssätt.

Mer information om arbetsuppgifterna lämnas av personalchefen Evy Lind, tfn 08-405 33 93. Information om anställningsvillkor lämnas av personalhandläggaren Birgitta Bergwall, tfn 08-405 34 06.

Fackliga företrädare är för SACO Niclas Jacobson, tfn 08-405 34 93, och för ST-RK/S Lars Lindberg, tfn 08-405 11 15.

Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan inklusive meritsammanställning som senast den 8 februari 2008 ska ha kommit in till Socialdepartementet under nedanstående adress eller med e-post till registrator@social.ministry.se . Märk din ansökan med D5/08.

Publiceringsdatum
2008-01-24

Anställningstyp/arbetstider
Ersättning
Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.regeringen.se/sb/d/4515

Sista ansökningsdag 2008-02-08
Vi tar emot ansökan via epost: registrator@social.ministry.se

Företag
Regeringskansliet, Socialdepartementet
10333 Stockholm

Jobbnummer
108922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet, Socialdepartementet: