Personalhandläggare med fokus på rekrytering - Patent- och Registreringsverket - Personaltjänstemannajobb i Stockholm
Personalhandläggare med fokus på rekrytering
Patent- och Registreringsverket / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Patent- och Registreringsverket i Stockholm

Patent- och registreringsverket (PRV) är en kunskapsintensiv arbetsplats med flera olika inriktningar på verksamheten. Patentavdelningen arbetar med bedömning av den allra senaste tekniken. Design- och varumärkesavdelningen inriktar sig på varumärkes- och designskydd samt namnändringar och registrering av periodisk skrift. Att jobba på PRV ger möjlighet att se framtiden redan idag.

Arbetet är självständigt och kräver ansvar och engagemang. Bland våra förmåner finns flextid och en friskvårdstimme per vecka. Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor för att ta tillvara de kvaliteter som dessa tillför vår verksamhet.

Till Personalfunktionen söker vi nu en
Personalhandläggare med fokus på rekrytering

Personalfunktionen är dels en strategisk resurs i personalfrågor och ansvarar för att utarbeta policys och riktlinjer inom personalområdet, dels att ge stöd och service till PRV:s chefer och medarbetare i löne- och personaladministrativa frågor, rekrytering samt kompetensfrågor. I funktionens uppdrag ingår även att vara systemförvaltare av PRV:s löne- och personaladministrativa system, Palasso.
På personalfunktionen arbetar idag sju personer.

Publiceringsdatum
2007-10-25

Dina arbetsuppgifter
Vi befinner oss i en expansiv rekryteringsfas och behöver din hjälp att rekrytera nya medarbetare. Ditt ansvar omfattar att självständigt driva rekryteringsuppdrag i nära samarbete med våra chefer. Du blir chefernas bollplank och stöd i denna process. Ditt uppdrag hos oss kan på sikt komma att utökas med andra arbetsuppgifter inom personalområdet

Är du den person vi söker?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom personalområdet och minst tre års erfarenhet av brett och kvalificerat personalarbete. Du är en erfaren rekryterare som är van att arbeta konsultativt och självständigt. Du är certifierad och van användare av SHL:s personlighetsformulär, OPQ. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Statlig erfarenhet och är certifiering i SHLs färdighetstester är meriterande.

Som person är du utåtriktad, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du är drivande och känner ett stort engagemang för dina arbetsuppgifter. Du har en mycket god administrativ förmåga, är noggrann och arbetar strukturerat. Vidare är du kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.

Tjänsten är på heltid, tidsbegränsad under ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats blir i Stockholm men resor kan förekomma.

Vill du veta mer?
För mer information om tjänsten kontakta personaldirektör Pamela Lund Bergström, 08-782 25 24, personalhandläggare Johanna Martinsson, 08-782 25 43 eller Lisa Butti, 08-782 25 15. Facklig referent är Rune Larsson (SACO), 08-782 27 05 och Christina Johansson (ST), 08-782 28 58.

Välkommen
med din ansökan innehållande ett personligt brev och CV senast den 11 november 2007. Ange ref.nr. 52/07. Du ansöker direkt via vår webbplats, prv.se >Om PRV>Jobba på PRV eller skriftligen till

Patent- och registreringsverket
Registrator Jane Öfverstedt
Box 5055
102 42 Stockholm

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tidsbegränsad under ett år.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2007-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 52/07

Företag
Patent- och Registreringsverket
Box 5055
10242 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-782 25 00
Mer information på http://www.prv.se

Jobbnummer
35534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patent- och Registreringsverket: