Personalassistent

Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten i Kristianstad

Omsorgsförvaltningen ,Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård.
Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT.
Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Inom Stöd- och serviceenheten finns olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning och daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 15 teamområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykiska funktionsnedsättning samt korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn. Sedan mars -07 finns även teamområdena för personlig assistans inom Stöd- och serviceenheten.
Vi söker nu en kvalificerad personalassistent till Stöd- och serviceenheten. Inom Stöd- och serviceenhetens administration finns ytterligare fem medarbetare inom olika yrkesområden.

Publiceringsdatum
2010-03-17

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Stöd- och serviceenheten med administration av personal och schemafrågor samt annat administrativt arbete som förekommer inom enheten.
I arbetet ingår mycket kontakter med medarbetare och mellan
förvaltningar men även en del externa kontakter. Andra viktiga
arbetsuppgifter är arkivhantering och allmänna kontors göremål, vara kontaktperson för enhetens praktikplatser samt att ge stöd och service till våra teamchefer och personalsekreterare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med administrativ utbildning samt erfarenhet av arbete i kommunens personalsystem, HEROMA. Vi förutsätter att du har god kunskap om gällande avtal och lagstiftningen som rör personal och lön.
Då ekonomi och personalfrågor ofta hänger tätt samman vill vi att du har god förståelse för det ekonomiska flödet och ett gott sinne för både detaljer och helhet.
Du måste vara flexibel då arbetet är omväxlande och teamet får
hjälpas åt att lösa eventuella hinder på vägen. Vi vill att du är
noggrann, ansvarsfull och ödmjuk i såväl arbete som mänskliga kontakter.
Då tyngden på arbetet varierar över månadens gång vill vi också att du är stresstålig.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För mer information, ta kontakt med
Bo Lang, Enhetschef
Telefon: 044-135726
E-postadress: bo.lang@kristianstad.se
Christian Hegbart, Personalsekreterare
Telefon: 044-135851
E-postadress: christian.hegbart@kristianstad.se
För facklig information, ta kontakt med
Åke Naimhed, SKTF
Telefon: 044-136338
Pia Hallkvist, SKAF
Telefon: 044-134880
Skicka din ansökan till
Kristianstads kommun
Omsorgsförvaltningen/Handikappenheten
Christian Hegbart
291 80 KRISTIANSTAD

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast enl Övetrenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-09
Märk ansökan med referens nr: 56/10.

Företag
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten

Adress
Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
29180 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Ö Kaserngatan 6

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
609381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten: