Personaladministratör till HR-avdelning hos myndighet i norrort

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Vi på Perido söker nu en personaladministratör till en av våra kunder, en myndighet som verkar för människors lika värde i samhället, arbetslivet och utbildningsväsendet. Den här tjänsten är placerad på det fina kontoret norr om Stockholm.

I rollen som personaladministratör tillhör du myndighetens HR-enhet och arbetsuppgifterna består i att utgöra ett kvalificerat stöd avseende det personaladministrativa området samt att bistå enheter i övriga HR-administrativa uppgifter. I detta ingår att administrera myndighetens löneunderlag samt administration avseende personalförändringar och introduktion. Utöver detta uppdaterar du intranätet med HR-information samt bistår enhetens chef med protokoll, konferens- och mötesbokningar samt faktura- och ärendehantering.

Vi söker dig som är ordningsam och har lätt för att skapa struktur i ditt arbete. Du har god förmåga att prioritera och driva på ditt arbete och du kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Lösningsorienterad, serviceinriktad och prestigelös är egenskaper som stämmer in på din person. Du trivs i mötet med människor och i samarbete med dina kollegor. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av personaladministration där du även har fått kunskap om lagar och förordningar inom personalområdet.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-01-15

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Kunskaper i HR-system, till exempel Palasso
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Högskoleutbildning som personalvetare eller annan relevant utbildning
• Arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet
• Kunskaper om ärendehanteringssystem

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2018-05-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en serviceinriktad person med yrkeserfarenhet inom HR? En mycket viktig myndighet vars syfte är att bekämpa orättvisor och diskriminering söker förstärkning i form av en skicklig personaladministratör. Läs vidare!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16359SP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 16359SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3904714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

       

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: