Personaladministratör till Berns salonger

Adende AB / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adende AB i Stockholm

PERSONALADMINISTRATÖR TILL BERNS SALONGER VID BERZELII PARK
Verksamhetsbeskrivning Det snart 150-åriga Berns Salonger är ett av
Sveriges största mötes- och nöjesetablissemang. I verksamheten ingår två
restauranger, evenemangssalong, hotell, nattklubb, konferensanläggning samt
Chinateatern. Sedan en tid tillbaka genomgår Berns en omfattande
förnyelseprocess som berör i stort sett samtliga verksamhetsdelar. Berns har
närmare 200 årsanställda och drygt 300 löneutbetalningar varje månad.
Berns Salongers affärsidé är: "Berns Salonger vänder sig i första hand till
livsstilsintresserade människor. I en historisk miljö skapar vi unika
upplevelser som väcker en längtan att återkomma. Detta gör vi med hjälp av
passionerade medarbetare, en stark kvalitetsmedvetenhet och känsla för både
tradition och det kommande." Arbetsuppgifter Berns behöver
förstärka sin personalfunktion med en personaladministratör på deltid (60 %) för
att eventuellt i framtiden utökas till heltid. Personaladministratören kommer
att arbeta tätt tillsammans med löneadministratören och den ansvariga för
bemanningsoptimering. Personaladministratören rapporterar direkt till
ekonomichefen. Arbetsbeskrivning -Administration och koordinering
kring anställning; förberedelser för annonsering och rekrytering, hantering av
inkommande ansökningshandlingar, färdigställande och administration av
anställningsbevis, planering av introduktion för nyanställda, ansvar för
uppdatering av personalfiler -Administration och koordinering av
personalvård; föra register över utvecklingssamtal, planera för friskvård och
personalstimulerande åtgärder, administration kring födelsedagar/jubileum och
personalsammankomster -Administration kring Berns utbildningsprogram;
boka lokaler, skicka kallelser etc -Hantering kring lagar och avtal
(HRF & HTF) -Administration av interna och externa ärenden för alla
former av personalfrågor -Back up för lönehantering; insamling av
tidrapporter, pensioner, månatlig sammanställning och uppföljning av
personalstatistik (ex sjukfrånvaro) -Uppdatering och underhåll av Berns
Personalhandbok och Intranätet inom HR området
Utbildning/Erfarenhet Du bör ha tidigare erfarenhet av
personaladministrativa göromål och en utbildning inom HR. Du är van att jobba
självständigt i en rörlig och föränderlig verksamhet. Du har erfarenhet inom
arbetsrättsliga frågor. Du är kommunikativ, flexibel och lyhörd.

Publiceringsdatum
2007-10-29

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare. Tillträde efter överenskommelse. Deltid. Schemalagd arbetstid.
Deltid 60% som eventuellt i framtiden utökas till heltid.

Ersättning
Fast lön.

Kontakt
Anja Stahre. anja.stahre@adende.se .

Så ansöker du
Ansökan inkommen senast 071112 via email till anja.stahre@adende.se . Är du
intresserad av att höra mer är du välkommen att ringa till Anja Stahre, 070-520
66 96, på Adende. Ansökan till tjänsten skickas snarast till mailadress: anja.stahre@adende.se

Företag
Adende AB
Rindögatan 22
Rindögatan 22
115 36 STOCKHOLM Tel 08-6622440
Epost: info@adende.se
Mer information på http://www.adende.se

Jobbnummer
39528

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adende AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adende AB: