Personaladministratör och bemanningsplanerare till Kontaktcenter

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Kontaktcenter Stockholm ger information och vägledning kring frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.

Vi underlättar för stockholmarna och löser deras ärenden snabbt och enkelt. På Kontaktcenter arbetar cirka 85 medarbetare inom de fyra enheterna Äldre Direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska enheten. Alla inom Kontaktcenter Stockholm har en god förmåga och intresse av att ge service och att bemöta våra kunder på bästa sätt.

Vi söker nu en medarbetare som ska ha en delad roll som personaladministratör och bemanningsplanerare. Tjänsten är ett vikariat under ett år.



Publiceringsdatum
2020-02-03

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär en kombination av personaladministration och bemanningsplanering. Rollen är mångsidig med många kontaktytor och olika sammanhang. Avdelningens enhetschefer och medarbetare är dina kunder. Ditt främsta ansvar är att avlasta och stötta enhetscheferna med uppgifter som rör bemanning och personaladministration.

Som bemanningsplanerare har du ett övergripande ansvar att planera bemanning på korttid för samtliga enheter inom Kontaktcenter. Du och din kollega följer dagligen upp och optimerar bemanningen. I samarbete med enhetscheferna planerar ni även för att optimera bemanning på längre sikt med utbildning, semester och annan frånvaro.

I din roll som personaladministratör arbetar du med administration av anställningsavtal, behörigheter och frånvaro. Som stöd till enhetscheferna följer du upp och kvalitetssäkrar frånvarorapporteringen samt hanterar annan personaladministration utifrån verksamhetens behov.



Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:

- en eftergymnasial yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom personalområdet eller motsvarande, alternativt flerårig dokumenterad erfarenhet av liknande arbete
- erfarenhet av bemanningsplanering och/eller personaladministration
- erfarenhet av bemanningsplaneringssystem och telefonisystem, exempelvis Teleopti/WFM och Telia Ace-Callguide
- grundläggande kunskap och god vana av att arbeta i Officepaketet, främst Excel
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:

- erfarenhet av liknande arbete i en serviceintensiv verksamhet (exempelvis kontaktcenter/kundcenter) med telefon och mejl som kontaktvägar
- god kunskap och erfarenhet av stadens verksamhetssystem, exempelvis Lisa självservice
- grundläggande kunskap i personalekonomi

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser:
Eftersom arbetet innebär att lägga ett stort pussel varje dag, behöver du vara noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. På ett ansvarsfullt och självgående sätt tar du ansvar över dina uppgifter och driver dessa framåt. Du arbetar strukturerat och ser till att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en kommunikativ och lyhörd person som både uppskattar och har förmåga att samarbeta med andra människor. Du hjälper gärna avdelningens medarbetare och enhetschefer samt anstränger dig för att vänligt leverera lösningar.

Känner du igen dig i beskrivningen - och vill ha en roll där du bidrar till att vi på Kontaktcenter kan säkra vår bemanning på bästa sätt!? Tveka då inte att skicka in din ansökan. Varmt välkommen!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 april eller enligt överenskommelse. Gärna start 1 april för att få möjlighet till en bra introduktion. Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/436".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Jobbnummer
5075283

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: