Personaladministratör

Högsk För Design och Konsthantverk / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högsk För Design och Konsthantverk i Göteborg, Bengtsfors eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-06-20

Dina arbetsuppgifter
Rollen som personaladministratör är viktig för att skapa förutsättningar för organisationen att arbeta systematiskt och kvalitetssäkrat och institutionen är i ett skede där vi behöver uppnå stabilitet i HR-processerna. Du kommer att arbeta i nära samarbete med personalhandläggare vid HDK och ingå i ett HR-nätverk vid konstnärliga fakulteten.

I arbetsuppgifterna ingår självständigt arbete med årlig uppföljning, såsom till exempel administration av tjänstgöringsplaner, statistikframtagning samt bevakning av semesteruttag. I övrigt ingår ett flertal löpande arbetsuppgifter som exempelvis skriva anställningsavtal, inrapportering och granskning i egenrapportering, bevakning av visstidsanställningar, administrativ hantering kring rekryteringar, samt tillhörande dokumentation och arkivering. Personaladministratören är en servicefunktion till personalen samt ett stöd till personalhandläggaren och institutionens ledning för personaladministrativa frågor. I arbetet ingår också kontakt med lönehandläggare vid Statens servicecenter.

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning på högskolenivå med inriktning mot personaladministration. Du har färsk arbetslivserfarenhet från personaladministration inom universitet eller högskola. Det är meriterande om du arbetat i konstnärlig utbildningsverksamhet och en stor fördel är om du har insikt i regelverk och system för högskolesektorn inom staten.

Vi lägger stor vikt vid att du har ett serviceinriktat arbetssätt, en god kommunikativ och pedagogisk förmåga men också en förmåga att sätta gränser. Det är en fördel om du har erfarenhet av att utveckla administrativa processer, har ett proaktivt synsätt samt har lätt för att identifiera och självständigt lösa de uppgifter som tillhör ditt ansvarsområde. Vi ser också att du är förtrogen med att systematiskt ta fram, kvalitetssäkra och bedöma ett faktamaterial med stor noggrannhet.

På grund av rörlighet inom vår HR-funktion och större systembyten under våren har vi ett stort behov av att skapa stabilitet för verksamheten i HR-frågorna, vi vill därför att du har tillräcklig erfarenhet för att kunna arbeta självständigt i de personaladministrativa system som vi använder såsom Primula, Datalagret och rekryteringsverktyget Reachmee. För att fungera i rollen behöver du också ha en väl utvecklad systemförståelse. Du bör ha god erfarenhet av att arbeta i Officepaketet. Universitetet är en internationell miljö och vår verksamhet förutsätter att du har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi kommer att göra en helhetsbedömning och anställa den som anses ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla de ovan beskrivna arbetsuppgifterna.

HDK - Högskolan för design och konsthantverk har som ambition att vara en av de mest attraktiva och spännande konstnärliga högskolorna i Europa. Här bedrivs forskning och utbildning inom design, konsthantverk och utbildningsvetenskap. Institutionen är engagerad i samhällets stora och små frågor och bidrar till ett hållbart samhälle och en bättre framtid.

Vi söker en personaladministartör som vill vara med och skapa förutsättningar för organisationen genom att arbeta systematiskt och kvalitetssäkrat, då institutionen nu är i ett skede där vi behöver uppnå stabilitet i våra HR-processer.

HR-funktionen är en del av den administrativa enheten vid HDK där även utbildnings- och forskningsadministration, studievägledning, internationalisering, ekonomi och kommunikation ingår. HR-funktionen består i dag av en personalhandläggare och en personaladministratör. Behovet av en vikarie till tjänsten som personaladministratör är hastigt uppkommit på grund av tjänstledighet. Vi planerar därför hålla intervjuer onsdagen den 5 juli.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid. Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen är ett vikariat på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse tills vidare dock längst till och med 2018-05-31. Anställningen kan komma att förlängas. Placering vid HDK i Göteborg.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-03
Ange följande referens när du ansöker: PAR 2017/764
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Johansson jeanette.johansson@hdk.gu.se 0317864877
Gunilla Hellén gunilla.hellen@hdk.gu.se 031786 4885

Företag
Högsk För Design och Konsthantverk

Adress
Högsk För Design och Konsthantverk
Box 131
40122 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 6-8

Jobbnummer
3566932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högsk För Design och Konsthantverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högsk För Design och Konsthantverk: