Personaladministratör - Göteborgs stad., Lokalförvaltningen - Administratörsjobb i Göteborg
Personaladministratör
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
2017-01-12

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra 400 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna www.goteborg.se/lokalforvaltningen


Publiceringsdatum
2017-01-12

Arbetsuppgifter
Lokalförvaltningens HR- och kommunikationsavdelning vill ligga i framkant och driver ett aktivt utvecklingsarbete som ska bidra till verksamhetsutveckling, nöjda kunder och stolta medarbetare. På HR- och kommunikationsavdelningen är vi tio medarbetare som arbetar med chefer och förvaltningsledning i både operativa och strategiska frågor. I HR-frågor utgör vi ett verksamhetsnära chefsstöd och är noga med att integrera HR-frågorna med verksamhetsutvecklingen.

Tycker du att personal och löneadministration är det roligaste som finns och ser du, precis som vi, det som en otroligt viktig grundsten i HR-arbete? I så fall, fortsätt läsa annonsen!

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löneadministrativt arbete och en eftergymnasial utbildning, till exempel YH med inriktning personal och löneadministration. Du kommer som personaladministratör vara ansvarig för och specialist gällande den löneadministrativa processen på förvaltningen och ha en viktig roll i att hantera administrationen i ett flertal andra HR-processer

Du ansvarar bland annat för:

* Att säkerställa och kvalitetssäkra implementering av arbetssätt i förvaltningen inom personal- och löneadministration.
* Att vara stöd till chefer och administratörer i vårt löneadministrativa system Personec
* Att ansvara för kvalitetssäkring och rättelser av lönen innan den betalas ut.
* Att vara den på förvaltningen som stöttar och informerar chefer och administratörer gällande lagar och avtal som rör löneutbetalningen.
* Att administrera och informera om pensioner och försäkringar
* Att ansvar för LAS-processen på förvaltningen
* Att samordna och genomföra utbildningsinsatser samt informera om nyheter och förändringar inom området.
* Att arbeta med administrativa uppgifter inom löne- och personaladministration så som registrering av anställningar i Personec och att ansvara för personakter.



Kvalifikationer
Utifrån arbetsuppgifterna och arbetsbeskrivningen kan vi konstatera att vi söker en administrativ talang. En som lägger stor vikt vid noggrannhet och har en förmåga att organisera, strukturera och prioritera. Du är en serviceinriktad person och ser behov och föreslår utveckling med fokus på att förenkla hanteringen för cheferna i förvaltningen.

Du har erfarenhet av löneadministrativt arbete och har arbetat inom en stöd/servicefunktion. Om du har arbetat med personaladministration är det meriterande, likaså om du har arbetat som chefstöd och administratör i lönesystemet Personec. För att vara framgångsrik rollen behöver du vara van att arbeta med IT-stöd som arbetsredskap.

Inom området finns många lagar, avtal, rutiner och policys vi skall förhålla oss till. Du skall ha grundläggande kunskap inom arbetsrätt särskilt LAS och ledighetslagstiftningen samt kunskap om lagar och avtal inom kommunal sektor. Du behöver ha förmåga att stå för efterlevnad av dessa samt pedagogiskt förklara den för cheferna inom förvaltningen.

Den pedagogiska förmågan kan också komma till nytta när du samordnar och genomför utbildningsinsatser för medarbetare och chefer inom området. Du har erfarenhet av att utbilda och informera och du trivs i utbildarrollen.

En förutsättning för att lyckas i rollen som personaladministratör på lokalförvaltningen är tydlighet och lyhördhet i kommunikationen med andra i både tal och skrift och helhetssyn. Du har en förmåga att bygga relationer till andra och har ett förtroendeskapande sätt.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en modern HR-funktion där du möter en bredd av frågor inom personalområdet och får möjlighet att jobba nära chefer och HR-specialister i deras vardag. Det är viktigt för oss att du får rätt förutsättningar att utföra ditt jobb. Självklart ska det alltid finnas en sund balans mellan ditt jobb och ditt privatliv.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-26
Ange följande referens när du ansöker: A644332
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Heidi Ketola heidi.ketola@lf.goteborg.se 031-365 05 38

Företag
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 13

Jobbnummer
3257476


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen: