Personal- och löneadministratör till Transportföretag
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-04-13Om tjänstenSom Personal- och löneadministratör blir du en viktig del av företagets HR avdelning med huvudansvar för att personaladministrationen i Sverige. I rollen ingår även delansvar för HR administration för våra verksamheter i Norge, Danmark, Finland och Belgien. Företaget sitter i Arlanda och du kommer tillhöra ett team på cirka 5 personer.
I din roll som Personal- och löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Självständigt ansvara för löneunderlagen till företagets externa löneleverantör för de svenska bolagen.
• Systemadministration för AgdaDrift (tidsregistering) och SYMPA (HR-System).
• Handlägga avtalspensioner, avtalsförsäkringar och frivilliga försäkringar
• Sammanställa statistik till myndigheter och svara för kontakter med försäkringskassa och skattemyndigheten
• Personalakter och löneunderlag
• Stötta ledare i personaladministration och arbetsrättsfrågor som rör till lön, arbetstidslagen, arbetstidsavtal, semesterlagen och övriga ledigheter
• Fakturagranskning
• Kollektivavtalstolkningar
• Ansvara för företagets tjänstebilar
• Självständigt förbättra och effektivisera HR-administration.
• Uppdatera och underhålla vår Personalhandbok på intranätet.
• Delta i interna HR-relaterade projekt.
• På sikt ta över ansvar för uppföljning av arbetsmiljö; systematiskt arbetsmiljöarbetet, rehabilitering m.m
Tjänsten som Personal- och löneadministratör är ett konsultuppdrag via Adecco på 6 månader med stora möjligheter till förlängning.
Start 1/5 - 2023
Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område samt minst tre års erfarenhet av HR administrativa arbetsuppgifter med gedigen erfarenhet av löneadministration inklusive pensioner, försäkringar och personaladministration.
Vidare ser vi att du är kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra, arbeta tvärfunktionellt och skapa goda relationer både internt och externt.
Viktigt för tjänsten är också:
• Goda kunskaper inom arbetsrätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i office paketet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström,
maja.nystrom@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
HR, Lön, HR-administratör, Löne-administratör, Personaladministratör, Adecco, Stockholm, Solna
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41591".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Maja Nystrom
Jobbnummer 7654552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.