Personal- och ekonomisamordnare STF Abisko

Svenska Turistföreningen STF AB / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Turistföreningen STF AB i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Berg, Östersund eller i hela Sverige

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.

Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen

STF Abisko Fjällstation är Svenska Turistföreningens nordligaste fjällstation och är placerad i Abisko Nationalpark. Här har vi funnits i över 110 år. Vi har 377 bäddar, KRAV 2 -märkt restaurang, KRAV-märkt butik med uthyrning av friluftsutrustning, linbana och guideverksamhet. Gästerna som besöker oss kommer från hela världen, året runt.

Att jobba i Abisko är så mycket mer än bara ett jobb, det är en livsstil. Med vår unika plats mitt i en nationalpark är det lätt att ha en aktiv fritid. Närheten till Norge med dess fjordar och vackra fjäll ser vi som en bonus.

Vi söker nu en systematisk, trygg och varm personal- och ekonomisamordnare till Abisko

Som personalsamordnare på STF Abisko Fjällstation ansvarar du för de övergripande personalfrågorna på stationen. På stationen finns det 20 helårsanställda och 40-50 säsongsanställda.

En stor del av personaldelen går ut på att administrera löner, avtal och andra HR processer. Att fördela boende och se till att personalboendena fungerar är en annan viktig del. Det är också du ska ha koll på lagar och regler inom personalområdet samt ha kontakten med fackföreningar. När det är dags att rekrytera så är det personalsamordnaren som lägger ut annonserna, svarar på frågor och som samordnar rekryteringsprocessen. Arbetsmiljö är även det en viktig del av ditt arbete och att se till att personalen nås av all information som de behöver nås av. Som stöd och bollplank finns HR-avdelningen på huvudkontoret i Stockholm. Sist men inte minst följer personalsamordnaren upp personalkostnader och lägger förslag på ny budget.

I ekonomisamordnardelen ingår framför allt att kontrollera dagskassor, reda ut eventuella diffar och att följa upp korttransaktionerna.

Önskad yrkeskompetens och krav på tidigare erfarenheter:

Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av personalfrågor och gärna erfarenhet från ledande befattning

Du är van att arbeta självständigt mot mål och har erfarenhet att planera, leda och förvalta utvecklade rutiner

Du är van med administration och ekonomi och gärna även av turismnäringen

God dator och systemvana

Talar svenska och engelska flytande

Meriterande med kunskap om HRF/Unionen/Visita

Publiceringsdatum
2016-04-28

Dina personliga egenskaper
Organisatorisk, noggrann och med ett utpräglat kvalitets- och servicetänk

Behärskar att arbeta självständigt mot tydliga mål

Trygg person med stabil och välfungerande social förmåga

Inspirerande ledare

Vi ser att du delar våra värdeord som är grunden i vår förening; omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad.

Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet som påbörjas i september månad längst tom juni 2017. Tjänsten är på 90%.

Ansöker gör du genom att fylla i ansökningsformuläret med ett personligt brev samt CV. Berätta vem du är, varför du söker arbete hos oss i Abisko och varför du tror att du skulle passa hos oss. Vi har personalboende. Ange minst två referenser i din ansökan. Ansök gärna så fort som möjligt då vi gör intervjuer löpande under annonseringstiden.

Läs gärna mer om oss på www.svenskaturistforeningen.se/abisko.Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller per brev.

Vid eventuella frågor kan Madeléne Granath HR-chef Svenska Turistföreningen kontaktas på 0708-110565 eller på e-post madelene.granath@stfturist.se .

Varaktighet, arbetstid
Deltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeléne Granath, HR-chef 0708-110565
Paulina Henriksson, Personalansvarig STF Abisko 0980-64562

Företag
Svenska Turistföreningen STF AB

Adress
Svenska Turistföreningen STF AB
Abisko
98107 Abisko

Kontorsadress
Abisko 98107 Abisko

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2811304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Turistföreningen STF AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Turistföreningen STF AB: