Personal Assistant till AstraZeneca i Södertälje

AstraZeneca / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AstraZeneca i Södertälje, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad person som har ordning och reda och vill ha ett varierande arbete där du är spindeln i nätet och ligger steget före?

Vi söker nu en engagerad och drivkraftig PA som tycker administration är roligt och som vill supportera och utveckla vår verksamhet!

Om AstraZeneca
AstraZeneca är ett av världens ledande läkemedelsföretag. Vi fokuserar på forskning, utveckling, tillverkning och marknadsföring av receptbelagda läkemedel och bioläkemedel inom viktiga hälsovårdsområden. Vi förvandlar goda idéer till effektiva läkemedel för att förbättra patienters hälsa och livskvalitet över hela världen.

Vi är dessutom mer än ett av världens ledande läkemedelsföretag, på AstraZeneca är vi stolta över den företagskultur vi har som inspirerar till utveckling och samarbete.

Din spelplan
Denna roll som i huvudsak är placerad i Södertälje, Snäckviken innebär att vara PA till Head of Sourcing & Supply. Sourcing & Supply är en tvärfunktionell funktion som täcker in en stor del av Sweden Operations värdeflöde. Från inkommande material till Distribution ut från Sweden Operations. Sourcing & Supply har en mix av medarbetare inom såväl fysisk hantering av material som administrativa funktioner vilka i nära samarbete med våra fabriker och andra stödfunktioner aktivt bidrar till Sweden Operations resultat.

Sourcing & Supply har totalt ca 400 medarbetare och verksamheten finns både i Gärtuna och Snäckviken.

Din roll

Du kommer att vara en viktig spelare i ledningsgruppen för Sourcing & Supply. Arbetet innebär att ansvara för och ge administrativ support till chef och ledningsgrupp.

Tjänsten innebär även ett nära samarbete med hela det administrativa nätverket och du arbetar både självständigt och i tvärfunktionella team.

Du kommer bland annat att:

* Ge professionell administrativ support med t.ex. kalenderhantering, mötesbokningar, resebokningar, fakturahantering, beställningar samt administration och introduktion av nyanställda.
* Självständigt planera, koordinera och utveckla och förbättra det administrativa arbetet med avdelningens aktiviteter och ledningsgruppsarbete.
* På eget initiativ driva och säkerställa administrativ support vid måluppföljningar, koordinering av agendor och skapandet av presentationsmaterial.
* Självständigt ansvara för att nödvändig personaldokumentation finns och är uppdaterad.
* Vara ansiktet utåt och koordinera/samarbeta vid besök samt interna och externa event.
* Ansvara för koordinering av avdelningens kommunikation och kunna skriva informationstexter.
* Analysera information och sammanställa presentationsmaterial.
* Koordinera och leda verksamhetsspecifika aktiviteter och projekt.
* Du kommer också arbeta en viss del av din tid i vårt AdminCenter.


Vi förutsätter

* Du har minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande samt dokumenterad erfarenhet från självständigt, professionellt administrativt arbete som PA.
* Du har erfarenhet av att koordinera större initiativ och att självständigt ansvara för egna arbetsområden.
* Du är en positiv och engagerad person med en "can do attitude" och har förmågan att hantera många saker parallellt med en god serviceanda.
* Du är en person som samarbetar väl med andra och har en verbal förmåga att skapa ett starkt engagemang och få andra att arbeta mot gemensamma mål.
* Arbetar proaktivt och självständigt genom att ta egna initiativ i komplexa frågeställningar som täcker flera områden samt har goda ledaregenskaper och kan leda dig själv såväl som andra.
* Du kan analysera och sammanställa information på ett lättförståeligt sätt.
* Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
* Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och andra datorsystem.


Framgångsfaktorer

Det är meriterande om du har:

* Ledarskapserfarenhet samt erfarenhet från läkemedelsindustri.
* Erfarenhet från förbättringsarbete baserat på Lean.
* Goda kunskaper i ett eller flera av våra administrativa system exempelvis inköpssystem ibuy och HR-system Workday.

Så här går du vidare

För mer information om tjänsten kontakta:
Karin Lundgren Hartikainen, Head of Sourcing & Supply. Tfn. 070-396 93 53.



Välkommen med din ansökan senast den 1 oktober 2017.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.



AstraZeneca är en arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter. AstraZeneca välkomnar ansökningar från alla kvalificerade sökande oberoende av kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, och ålder.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-09-08

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-29
Ange följande referens när du ansöker: R-013107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AstraZeneca katinka.larssen@astrazeneca.com

Företag
AstraZeneca

Adress
AstraZeneca
15185
15185 0181

Kontorsadress
Karlebyhus Astraalén

Jobbnummer
3687041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AstraZeneca

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AstraZeneca: