Permobil söker en Chef till leverantörsreskontra

KFX HR-partner Skandinavien AB / Ekonomichefsjobb / Timrå
2019-10-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Permobil söker en Chef till leverantörsreskontra" (publicerad 2019-11-20) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Timrå, Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ånge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-21

Om tjänsten
Vi är i en spännande expanderingsfas och rekryterar därför en chef till vår leverantörsreskontra på heltid.
Tjänsten är till vårt Shared Service Center team i Timrå.

Vill du vara med på resan och utveckla ett av de mest intressanta bolagen?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Om företaget
Permobil är företaget för dig som vill arbeta i en dynamisk global verksamhet med en slutprodukt som gör skillnad för användaren. Permobilgruppen ägs av Investor AB och har verksamhet i alla världsdelar. Vi är representerade i mer än 70 länder och har ca 1 400 anställda. Våra produkter består av elektroniska rullstolar, manuella rullstolar och tryckavlastande dynor.
Vår passion är att stötta användarna genom bästa möjliga produktlösningar för att förbättra deras livskvalitet!

I Timrå finns ett Shared Service Center för Europa med cirka 20 anställda, där all redovisning för Permobils europeiska företag utförs.
För närvarande har Permobil säljbolag i åtta europeiska länder som tillsammans är cirka 20 företag.

Dina arbetsuppgifter
Vårt redovisningsteam arbetar med sälj- och produktionsbolag lokaliserade både i Sverige och i övriga Europa. För att säkerställa hög kvalitet i våra flöden kommunicerar vi med lokal organisation och tar stöd av varandra.

Rollen som chef för leverantörsreskontra innebär en spännande kombination av:

• Personalansvar
• Operativt arbete
• Processutveckling

Avdelningen ansvarar för hanteringen av leverantörsfakturor. Servicenivån är hög med mycket kontakt både internt inom organisationen och leverantörer.
Vårt koncernspråk är engelska.

Kvalifikationer
Du har ekonomisk utbildning från högskola eller flerårig erfarenhet från liknande arbete och du uppskattar att arbeta med förbättringar för att öka effektiviteten. Vidare har du erfarenhet av personalansvar. Kunskap om AX och Basware P2P är meriterande.

Goda kunskaper i redovisning och Excel är ett krav.

Som person är du flexibel, noggrann och social. Då tempot stundvis är högt har du förmåga att prioritera det som är viktigt. Du är en lagspelare som bidrar till den goda stämningen på arbetet, har sinne för detaljer och tycker om att arbeta mot deadlines.

Vi tror att vår nya medarbetare till teamet har viljan och förmågan att på ett prestigelöst sätt utveckla och bidra med att förbättra våra arbetsprocesser och resultat.

Övrig information
För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Linda Sandwall på KFX HR- partner, 070- 663 19 89 alternativt mailadress: linda.sandwall@kfx.se.

Sökande till denna tjänst kommer att få genomgå personlighetstest, kompetenstest, drogtest och bakgrundskontroll.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 10/11 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3953".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Nord AB

Jobbnummer
4866650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: