Pensionhandläggare - Pensionsmyndigheten - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad
Pensionhandläggare
Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Halmstad

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Vi informerar drygt sju miljoner pensionärer och pensionssparare och betalar ut pension till nästan 2 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare och finns på åtta orter i landet.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet

Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.

Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av ca 650 medarbetare.

I Halmstad handlägger vi ålderspension (nationella och internationella ärenden), bostadstillägg till pensionärer, återkrav, omprövningar och efterkontroller.

Publiceringsdatum
2012-11-02

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning, utredning och beslut i pensionsärenden.
Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.

Erfarenhet och utbildning
Du har akademisk utbildning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga och tidigare erfarenhet från liknande verksamhet och arbetsuppgifter är meriterande.
Då arbetet innebär nära kontakt med pensionstagarna krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Språkkunskaper utöver dessa är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsade anställningar, ett antal till och med den 31 december 2013. Startdatum 1 januari 2013.

För mer information

För mer information om tjänsterna kontakta gruppchef Elisabeth Bengtsson, telefon 010-454 37 83 eller gruppchef Helene Ernstsson 010-454 38 83.

Fackliga representanter är Anna Einarsson, SACO, 010-454 38 51 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01.

Välkommen med din ansökan

Du ansöker via www.pensionsmyndigheten.se lediga jobb. Din ansökan vill vi ha senast den 18 november.

Ange diarienummer PSL 2012-102 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-18
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2012-102
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Jobbnummer
1382034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: