Payroll Implementationskonsult

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 125 medarbetare och i koncernen närmare 2200 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Karlstad och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Till ett växande bolag söker vi nu en lönekonsult med erfarenhet och intresse för implementering av nya kunder.

Du arbetar som en del av vårt implementationsteam, och tar kunden genom uppstartsfasen. Din roll innebär nära samarbete med sälj, IT, produktionsteamen och framförallt med kunden. Du ansvarar för en god planering vad gäller start av nya kunder och du genomför själva implementationsprocessen.

Ansvarsområden

• Uppsättning/implementation nya kunder
• Utbildning för nya kunder som en del av uppstartsfasen
• Löneberedning under uppstartsfas
• Kunddialog under uppstartsfas
• Överlämning till produktion

 Kvalifikationer och egenskaper

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön eller annan likvärdig utbildning. Dokumenterad erfarenhet av löneprocessen samt god kunskap om Agdas lönesystem är mest tongivande i denna rekrytering, minst 2 års erfarenhet är önskvärt. Goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper i engelska.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:

• Noggrann, strukturerad och förmåga att prioritera
• Målfokuserad, jobbar mot och stimuleras av uppsatta mål
• Kundorienterad
• God förmåga att snabbt sätta sig in i och tillämpa IT-system inklusive grundläggande Office-kunskaper
• God kommunikatör, analytisk och relationsbyggare

Om företaget Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den 23 december 2015. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Client Service Karin Back +46 (0)8 506 116 11

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-11-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Dalagatan 100
11181 Stockholm

Kontorsadress
Dalagatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2531770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: