Payroll Accountant & Finance Assistant till internationellt bola

MSX International Ltd / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg, Jönköping, Malmö, Stockholm eller i hela Sverige

MSX International är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster inom fordonsbranschen inom affärsutveckling men också genom outsourcade helhetslösningar. Vi är stolta över vårt team av experter som levererar mätbara resultat med hög kvalité och bidrar till företagets vision att bli "partner of choice" för alla våra kunder och intressenter.

Vi på MSXI söker nu en noggrann och flexibel Payroll Accountant & Finance Assistant för ett föräldravikariat. I tjänsten arbetar du med lön- och finansrelaterade uppgifter i vår nordiska organisation och du blir en viktig beståndsdel av vår finansavdelning, bestående av tre personer. Då MSXI är ett globalt bolag kommer du att ha löpande kontakt såväl med vår nordiska som vår europeiska organisation.


Arbetsuppgifter:

• Tillsammans med HR ansvara för löneberedning och löneutbetalning till våra medarbetare, samt sköta löneredovisning på månadsbasis.

• Hantera leverantörsreskontra, utbetalningar och reseräkningar.

• Ansvara för vårt webbaserade reseräkningssystem Concur.

• Hantera administration kring leasingbilar.

• Hantera och sätta upp användare i vårt resebokningssystem Egencia.

• Ansvara för statistikrapporter, exempelvis till SCB.

• Ansvara för generell administration, så som att hantera post och svara på inkommande samtal till kontoret.


Arbetsplats och omfattning

Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Gamlestan i Göteborg, där huvudkontoret för Norden finns. Tjänsten är ett föräldravikariat och omfattningen är på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse.


Är du den vi söker?

Vi söker dig med erfarenhet från arbete inom finans och administration. Har du tidigare arbetat med lönehantering ser vi det som meriterande.

Som person är du noggrann och duktig på att strukturera ditt arbete självständigt. Du hanterar siffror och text väl och drivs av att leverera resultat. Då du har många externa kontakter är det även viktigt att du är kommunikativ och motiveras av att skapa goda relationer med din omgivning.

För att lyckas väl i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller finans. Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. För att trivas hos oss är det även viktigt att du trivs i en miljö som förändrar sig och att du lätt kan ta till dig nya arbetsuppgifter.


Vi erbjuder

Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö med högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag där du har möjligheten att utvecklas. Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och personalförmåner kopplade till Benify.

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta

Sofia Widfeldt, Recruitment Specialist, swidfeldt@msxi-euro.com


Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista publiceringsdatum.

Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Full-time Temporary position

Publiceringsdatum
2018-02-23

Ersättning
Fixed

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Widfeldt swidfeldt@msxi-euro.com

Företag
MSX International Ltd

Adress
MSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3982847

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MSX International Ltd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MSX International Ltd: